Prima pagină D:News

A fost descoperită proteina care-ţi protejează amintirile

Redactia Descopera.ro | 02.07.2011 | ● Vizualizări: 189
A fost descoperită proteina care-ţi protejează amintirile     amintiri, memorie, creier, Alzeheimer + zoom

Secretul memoriei prodigioase cu care sunt înzestraţi anumiţi oameni a căpătat în sfârşit o explicaţie ştiinţifică: existenţa unei proteine, denumite IGF-II. Potrivit unui studiu publicat recent în revista Nature, ea funcţionează ca un „elixir” care fixează amintirile în memorie.

În cadrul studiului, proteina IGF-II (factor de creştere de tip insulinic) a fost injectată în circuitul sanguin al şoarecilor şi le-a permis acestora să-şi amintească situaţii periculoase trăite anterior şi să le evite în momentul în care ele au reapărut. Ca atare, potrivit cercetătorilor, într-un viitor apropiat, proteina capabilă să ofere protecţie amintirilor ar putea fi utilizată în tratamentul pacienţilor cu Alzheimer, boală care implică o pierdere progresivă a memoriei.

Cercetătorii de la Mount Sinai School of Medicine din New York investighează de mai mulţi ani atât mecanismele biologice care duc la formarea de noi amintiri, cât şi felul în care sunt aceste amintiri elaborate atunci când revin în minte. "În cadrul studiilor noastre, am descoperit că pe parcursul procesului de învăţare, nivelurile de IGF-II cresc în hipocamp, o regiune cerebrală importantă pentru formarea memoriei pe termen lung. Atunci când am blocat această creştere de IGF-II, am descoperit că memoria pe termen lung nu se mai formează", a explicat Cristina Alberini, coordonatoare a Laboratorului Alberini al Departamentului de Neuroştiinţe de la Mount Sinai.

Sursa: Corriere della Sera