Prima pagină D:News

Păianjenul care iubeşte mirosul ciorapilor murdari

Redactia Descopera.ro | 02.16.2011 | ● Vizualizări: 307
Păianjenul care iubeste mirosul ciorapilor murdari     no tags + zoom
Galerie foto (1)

A fost descoperită o nouă specie de păianjen care se hraneşte cu periculosul ţânţar care transmite malaria, temutul Anopheles gambia. Surprizele cercetătorilor nu s-au sfârşit aici: Se pare că neobişnuitul păianjen este literalmente înnebunit după mirosul greu emanat de ciorapii îndelung purtaţi...

Păianjenul săritor african (Evarcha culicivora) pare a fi ultimul "aliat" recrutat de cercetătorii britanici şi kenyeni în încercarea acestora de a lupta împotriva ţânţarilor care transmit malaria.

Studiul a fost demarat de către Fiona Cross din cadrul Universităţii din Canterbury şi Robert Jackson din partea Centre of Insect Physiology and Ecology din Kenya, cercetătorii fiind interesaţi în mod deosebit de acestă specie, deoarece este singurul păianjen prădător specializat în vânătoarea ţânţarilor care transmit malaria.

"Când simt miros de sânge, se lansează într-o frenezie a vânătorii în care sunt capabili să ucidă 20 de ţânţari în succesiune rapidă. Surpriza cea mare a venit în momentul în care am observat atracţia nebunească pe care o au păianjenii faţă de mirosul urât al ciorapilor murdari ai oamenilor. Am ajuns la concluzia că păianjenii fac legătura între mirosul produs de oameni şi prezenţa iminentă a ţânţarilor veniţi şi ei să se hrăneasca cu sângele victimelor umane", declară cei doi oameni de ştiinţă.

Sursa: BBCNews