Prima pagină D:News

Cojile de banană ar putea filtra apele poluate

03.18.2011 | ● Vizualizări: 140
Cojile de banană ar putea filtra apele poluate     banana, coji, poluare, filtrare, metale grele + zoom

S-a demonstrat de-a lungul timpului că anumite plante, precum şi cojile de la alune sau fibrele nucii de cocos pot elimina anumite substanţe toxice din apă, printre care particulele de plumb sau de cupru. Toate aceste substanţe dăunătoare provin de la fabricile, fermele sau minele care aruncă deşeurile în apă.

Deoarece în prezent sunt folosite metode de purificare a apeidestul de costisitoare, iar unele substanţe folosite pentrufiltrarea apei sunt de asemenea dăunatoare, cercetătorii au hotărâtsă încerce cojile de banană ca metodă de curăţare.

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea de Stat din São Paulo audescoperit numeroase utilizări deosebite ale cojilor de banană,printre care lustruirea argintului sau a pantofilor de piele.Astfel au hotărât să încerce şi întrebuinţarea învelişuluifructului în curăţarea apelor.

Ideea cercetătorilor a venit atunci când au realizat că atomii deazot , sulf şi unii acizi organici din componenţa conjilor suntincărcaţi cu energie negativă, având capacitatea de a se combina cumetalele grele aflate în apă, elemente care sunt incărcate, deregulă, cu energie pozitivă. Oamenii de ştiinţă au observat căefectul purificării apei cu ajutorul cojilor de banană este unulmai rapid decât cel al altor substanţe folosite până înprezent.

S-a observat că materialul confecţionat din straturi de coji debanană tocate se pot refolosi de pâna la 11 ori fără a-şi pierdeproprietăţile purificatoare. Chiar dacă substanţele chimice se potrefolosi de mult mai multe ori, materialele naturale au avantajulde nu necesita procesări chimice şi de a fi mult mai ieftine.

Deşi cercetătorii sunt optimişti în ceea ce priveşte descoperirealor, aceştia recomandă oamenilor să nu utilizeze cojile de bananeacasă pentru purificarea apei, deoarece acestea nu au proprietateade a extrage orice substanţă toxică din lichide.