Prima pagină D:News

Mierea de manuka, mai tare decât cele mai puternice antibiotice!

04.17.2011 | ● Vizualizări: 3289
Mierea de Manuka, mai tare decât cele mai puternice antibiotice!     miere, manuka, mrsa, bacterii, mrsa, infectii, antibiotic + zoom

Mierea de manuka ar putea fi folosită în combaterea infecţiilor greu de tratat, care sunt rezistente la antibiotice. Experimentele efectuate în laborator au demonstrat că bacteriile găsite în răni sau aflate pe diferite suprafeţe ale spitalului pot fi eliminate cu ajutorul mierii.

Profesorul Rose Cooper de la Universitatea Cardiff din Wales adescoperit eficienţa acestui tip de miere produsă de albinele carefolosesc copacii manuka, ce se găsesc doar în NouaZeelandă.

O versiune specială a acestei mieri, filtrată şi fărăimpurităţi, este folosită deja în întreagă lume la fabricareaprodusele moderne de îngrijire a rănilor. Calităţile antisepticeale acestei mieri sunt cunoscute de localnici de sute de ani.

Cercetătorii au vrut să înţeleagă mai bine proprietăţile mieriide a lupta împotriva bacteriilor şi de a vedea dacă acestea arputea ajuta la combaterea unor infecţii ce nu răspund laantibiotice, întâlnite adeseori în spitale.

Testele făcute de profesorul Cooper pe două tipuri de bacterii -streptococi şi preudomonas - a arătat că mierea de Manuka pot opriataşarea bacteriilor la ţesutul uman, care este un pas important îniniţierea de infecţii acute. De asemenea, oprirea ataşamentuluiblochează formarea biofilmelor, care protejează bacteriile deantibiotice şi conduc la agravarea infecţiilor.

Lucrarea recentă a demonstrat că mierea poate face ca MRSA(infecţia cu Stafilococus aureus) să fie mai sensibilă laantibiotice, cum ar fi oxacilina. Profesorul Cooper a declarat că"acest lucru indică faptul că antibioticele existente pot fi maieficiente împotriva infecţiilor rezistente atunci când suntutilizate în combinaţie cu mierea de Manuka".

De asemenea, doctorul Rose Cooper a avertizat oamenii să nuîncerce acest tratament la domiciliu cu miere cumpărată din comerţ:"Nu recomandăm mierea găsită în magazine. Noi folosim mierea creatăspecial pentru medicină, ce nu poate fi găsită în comerţ".

Sursa: BBCNews