Prima pagină D:News

05.15.2011 | ● Vizualizări: 1063
A început cercetarea celor 86 de planete pe care s-ar putea găsi viaţă extraterestră inteligentă!     et, extraterestri, inteligenta extraterestra, seti, arecibo, green mile telescope + zoom

Un masiv telescop radio amplasat în mediul rural din Virginia de Vest, SUA, a început să caute semne de viaţă extraterestră pe 86 planete ce se aseamănă cu Pământul.

Antena gigant a început să fie îndreptată în această săptămânăspre fiecare din cele 86 de planete, urmând să strângă 24 de ore dedate de la fiecare dintre acestea. Cele 86 de planete au fost alesedintr-o listă de 1.235 planete cu potenţial de viaţă extraterestrăce au fost identificate de telescopul Kepler al NASA.

"Nu este absolut sigur că toate aceste stele au sistemeplanetare locuibile, dar constituie locuri foarte bune pentru a îlcăuta pe ET", a declarat Andrew Siemion, un masterand alUniversităţii din California.

Misiunea este parte a proiectului SETI (Search for ExtraTerrestrial Intelligence), ce a fost lansat la mijlocul anilor 1980pentru a căuta organisme extraterestre inteligente.

Luna trecută, Institutul SETI a anunţat că a renunţă la o bună parte aeforturilor sale - un proiect de 50 milioane de dolari, cefolosea 42 de reflectoare parabolice cunoscute sub numele de AllenTelescope Array (ATA) - din cauza unui deficit bugetar de cincimilioane de dolari.

Proiectul ATA fiind închis pentru moment, astronomii îşi punsperanţele în acest nou telescop radio, intitulat Green BankTelescope.

"Pentru această căutare vom folosi cel mai mare telescop radiope deplin manevrabil de pe planetă, şi totodată telescopul radiocele mai sensibil din lume capabil de a întreprinde o căutare SETIde acest tip", a declarat Siemion.

"Vom urmări o gamă mult mai largă de frecvenţe şi de tipuri desemnale decât s-a putut face până acum", a adăugat el, descriindinstrumentele ca fiind "produse de ultimă generaţie tehnologică înradioastronomie."

Suprafaţa telescopului este de 100 x 110 de metri, acesta avândcapacitatea de a înregistra aproape un gigabyte de date pesecundă, a adăugat Siemion. Telescopul, ce cântăreşte 7.7 milioanekg, a devenit operaţional în 2000.

"Am ales planete ce prezintă temperaturi plăcute - întrezero şi 100 de grade Celsius - deoarece este mult mai probabil caacestea să găzduiască viaţă", a spus fizicianul DanWerthimer.

Werthimer conduce de mai bine de trei decenii proiectul SETI dinPuerto Rico, unde este situat cel mai mare radiotelescop din lume,Arecibo. Totuşi, acel proiect nu putea observa aceeaşi zonă acerului de nord ca telescopul Green Bank, a explicat el.

"Cu Arecibo, ne concentrăm pe stele care seamănă cu Soarelenostru, în speranţa că acestea au planete in jurul lor care emitsemnale inteligente", a declarat Werthimer.

"Până acum nu am mai avut o astfel de listă de planete", acontinuat Werthimer.

Telescopul Green Bank poate scana o gamă de frecvenţe de300 de ori mai amplă decât Arecibo, astfel că poate colecta într-osingură zi aceeaşi cantitate de date pe care Arecibo o colecteazăîntr-un an.

Proiectul va dura aproximativ un an pentru a fi finalizat, laacesta contribuind de asemenea peste un milion deastronomi-amatori. În cadrul proiectului SETI@home, oricine poateajuta la procesarea datelor obţinute de telescopul Green Bank,instalând o aplicaţie pe computerul personal.

Sursa: France 24