Prima pagină D:News

Boala Alzheimer ar putea fi detectată timpuriu prin studierea retinei

07.18.2011 | ● Vizualizări: 549
Boala Alzheimer ar putea fi detectată timpuriu prin studierea retinei     oftalmolog, alzheimer, test, ochi, boala, medicina + zoom

Oamenii de ştiinţă speră să poată detecta boala Alzheimer din timp, cu ajutorul unui test oftalmologic.

Cercetătorii consideră că retina ar putea constitui locul-cheiepentru depistarea timpurie a bolii Alzheimer. Depistarea micilordiferenţe din retină ar putea conduce la diagnosticarea afecţiuniidegenerative din timp, lucru ce ar permite o mai bună îngrijire apacienţilor loviţi de această problemă.

"Capacitatea de a diagnostica boala Alzheimer din timp este oţintă extrem de importantă a cercetării. Depistareatimpurie ar ajuta oamenii să-şi planifice viitorul din timp,totodată deschizând calea spre potenţiale noi tratamente ce arputea fi testate în fazele timpurii ale bolii, când este cel maiprobabil ca acestea să funcţioneze. Ţinând cont că 820.000de oameni din Marea Britanie sunt afectaţi de demenţă, este în modcert nevoie de mai multe cercetări pentru a descoperi căi mai bunede diagnosticare, tratare şi prevenire a acestei afecţiuni", adeclarat Rebecca Wood, directorul organizaţiei Alzheimer'sResearch UK.

În acest moment, demenţa este diagnosticată cu ajutorul unorteste de memorie sau prin scanarea creierului. Oamenii de ştiinţăau început recent să studieze retina umană, pentru a observa dacăaceasta oferă indicii asupra dezvoltării bolii.

Într-un studiu prezentat duminică la o conferinţă internaţionalăce a avut loc la Paris, o echipă de cercetători australieni austudiat 126 de subiecţi umani. Acestora le-a fostfotografiată retina cu ajutorul unei tehnici speciale, cercetătoriidescoperind că grosimea vaselor de sânge prezenta "o variaţiesemnificativă" între pacienţii ce sufereau de Alzheimer, încomparaţie cu oamenii sănătoşi.

Această cercetare confirmă descoperirile cercetătorilor de laUniversity College London, care au reuşit anul trecut sădemonstreze, în cadrul unui studiu efectuat pe animale, existenţaunei corelări între deteriorarea celulară a retinei şi deteriorareacerebrală.

Cele două studii oferă noi speranţe pentru un tratament eficientîn cazul bolii Alzheimer.