Oraşul Pleasanton, din California, este deocamdată singura
localitate care utilizează acest sistem, prin care s-au îmbunătăţit
deja eficienţa circulaţiei şi siguranţa bicicliştilor. Dispozitivul
Intersector poate face diferenţa dintre biciclete şi maşini şi, în
consecinţă, poate modifica în mod corespunzător culorile
semafoarelor.
Multe oraşe au inserat, printre celelalte semnale de trafic,
senzori care detectează atât bicicletele, cât şi maşinile, dar
aceştia nu funcţionează în cazul în care bicicleta nu este
poziţionată corect sau nu este făcută din metal. Uneori, decât să
aştepte, bicicliştii ar putea fi tentaţi, mai degrabă, să treacă pe
roşu în intersecţii, acţiune care nu este nici sigură, nici
legală.
Sistemele de monitorizare video ajută de asemenea la detectarea
bicicliştilor, dar acestea sunt afectate de vânt şi de ceaţă.
Monitorizarea video continuă poate de asemenea să încalce
politicile de confidenţialitate.
Senzorul Intersector poate monitoriza până la opt zone de detecţie
şi poate trimite până la patru comenzi către centrul de comandă a
semafoarelor. Senzorul se actualizează de 20 de ori pe secundă şi
poate urmări atât vehiculele în mişcare, cât şi pe cele aflate în
staţionare.
Sistemele costă între 4.000 şi 5.000 de dolari bucata. Pleasanton
are un astfel de sistem în şapte intersecţii ale oraşului, iar
edilii au în plan să mai adauge încă un sistem. Acestea se dovedes
utile mai ales în contextul în care maşinile sunt depăşite ca număr
de biciclete.
Sursa: Popular Science