Home » D:News » Uneltele au fost inventate mult mai devreme decât se credea

Uneltele au fost inventate mult mai devreme decât se credea

Descopera 09.04.2011
Uneltele au fost inventate mult mai devreme decât se credea
Strămoşii timpurii ai omului modern au folosit topoare din piatră şi târnăcoape în urmă cu aproape două milioane de ani, în Africa de Est - mult mai devreme decât se crezuse anterior.

Dovezile fosile arată că folosirea uneltelor din piatră a început cu cel puţin 300.000 de ani mai devreme.

Cei care au creat uneltele de piatră aparţineau speciei Homo erectus, specie care a apărut acum două milioane de ani şi a precedat omul modern.

Homo erectus a trăit în Africa şi Asia şi a dispărut acum 70.000 de ani, lăsând loc speciei Homo sapiens.

Oamenii de ştiinţă au descoperit că o comunitate de Homo erectus din Turkana, Kenya, producea topoare, târnăcoape şi alte unelte inovatoare în urmă cu 1,8 milioane de ani. Stilul avansat de fabricare a acestor unelte din piatră a fost denumit de către experţi „Acheulian”.

În acelaşi timp, o altă populaţie de Homo erectus, care locuia pe actualul teritoriu al Georgiei, în estul Europei, utiliza în continuare unelte simple de tocare, realizate din piatre cu margini ascuţite.

Uneltele preistorice africane au fost descoperite într-un loc numit Kokiselei, la 10 kilometri distanţă faţă de locul în care antropologul Richard Leakey a descoperit fosilele „Băiatului de la Turkana”, un tânăr Homo erectus care a trăit în urmă cu 1,5 milioane de ani.

Cele mai vechi instrumente de tip Acheulian cunoscute anterior proveneau din Etiopia şi India şi fuseseră descrise ca datând de acum 1,4 milioane – 1,5 milioane de ani.

Uneltele aparţinând stilului Acheulian sunt mai mari şi grele decât acelea, mai primitive, aparţinând stilului numit „Oldowan”.

Uneltele de tip Acheulian au margini cioplite, cu ajutorul lor Homo erectus putând să tranşeze corpurile animalele găsite moarte ori chiar să vâneze.

Studiul a fost publicat în revista Nature.

Sursa: UKPA