Home » D:News » Cel mai mic motor electric din lume, alcătuit dintr-o singură moleculă

Cel mai mic motor electric din lume, alcătuit dintr-o singură moleculă

09.10.2011
Cel mai mic motor electric din lume, alcătuit dintr-o singură moleculă
Tehnologia evoluează în fiecare zi, iar chimiştii din cadrul Universităţii Tufts din Massachusetts, SUA, ne demonstează acest lucru. Ei au dat publicităţii primele informaţii cu privire la cel mai mic motor din lume, fabricat dintr-o singură moleculă şi măsurând în lăţime un nanometru.

Dispozitivul deschide calea spre o nouă generaţie de dispozitive microscopice, care ar putea revoluţiona lumea medicală şi cea industrială.

Motorul este de 60.000 de ori mai mic decât grosimea unui fir de păr, fapt ce îl face invizibil pentru ochiul uman.

Până acum au mai fost create motoare comparabile ca dimensiuni, care funcţionau pe baza energiei solare sau chimice, însă acesta este primul care foloseşte electricitate.

Cercetătorii din Massachusetts au folosit un microscop special prin intermediul căruia au reuşit să transfere o încărcătură electrică unei singure molecule de sulfură de metil-butil. Ei au descoperit că, variind temperatura, molecula poate fi manipulată şi controlată, modificându-i-se viteza de rotaţie.

Testele sunt abia la început, iar cercetătorii mai au mult de lucru. În prezent, motorul funcţionează optim la o temperatură de minus 232 de grade Celsius – o temperatură ce nu poate fi utilizată practic în lumea reală.

Cercetătorii sunt de părere că prin mai multe experimente vor reuşi să facă motorul să funcţioneze corect la temperaturi obişnuite. Dispozitivul poate fi folosit la transmiterea fluidelor prin tuburi, ceea ce creează premisele pentru numeroase utilizări în medicină.

Sursa: inhabitat