Home » D:News » Sexul în spaţiu ar putea fi esenţial pentru supravieţuirea speciei umane

Sexul în spaţiu ar putea fi esenţial pentru supravieţuirea speciei umane

Autor: Maria Olaru 10.05.2011
Sexul în spaţiu ar putea fi esenţial pentru supravieţuirea speciei umane
După 30 de ani, sonda Voyager I, obiectul care a fost trimis cel mai departe în univers, a străbătut doar 1% din drumul către steaua cea mai apropiată de Soare, Proxima Centauri. Cu alte cuvinte, dacă oamenii vor dori vreodată să ajungă în alt sistem solar, călătoria ar putea fi făcută de-a lungul mai multor generaţii.

Cu toate acestea, oameni de ştiinţă de la DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) sunt optimişti. Ei speră că, în scurt timp, călătoriile interstelare ar putea fi efectuate în aproape 100 de ani. Cu idei precum călătoria cu viteza luminii şi biostază (o stare în care funcţiile corpului sunt foarte mult încetinite) încă departe de realizare, reproducerea în spaţiu ar fi esenţială pentru supravieţuirea speciei umane.

Naşterea în condiţii de microgravitaţie va fi foarte dificilă, deoarece nu există forţa gravitaţională care să contribuie la deplasarea în jos a bebeluşului. De asemnea, actul sexual, în sine, este greu de efectuat, din moment ce nu există tracţiune,” susţine Athena Andreadis de la Universitatea din Massachussetts.

Mai mult, unii specialişti spun că dezvoltarea într-un mediu cu microgravitaţie ar dăuna fătului. Până acum este cunoscut faptul că viaţa pe Staţia Spaţială Internaţională dăunează sănătăţii omului, iar perioadele lungi petrecute departe de gravitaţia Pământului le-au cauzat astronauţilor atât probleme la nivelul muşchilor şi oaselor, cât şi probleme de vedere.

Specialiştii pun problema dezvoltării unui sistem de producere a gravitaţiei artificiale, care să permită oamenilor să supravieţuiască călătoriilor interstelare. În plus, este nevoie de gândirea unui mod de autoîntreţinere, pentru ca mai multe generaţii de oameni să trăiască şi să moară de-a lungul călătoriei.

Chiar dacă problema reproducerii în spaţiu ar fi rezolvată, tot vom avea nevoie de tehnologii avansate care să asigure călătoria, căci rachetele folosite astăzi pentru propulsare nu vor fi de ajuns. În plus, în lume, nu există destul combustibil pentru a putea ajunge la destinaţie.

DARPA are o reputaţie cunoscută pentru ideile ciudate precum crearea unor arme din antimaterie sau utilizarea Podurilor Einstein-Rosen (găurile de vierme) pentru călătorii în timp.

„DARPA şi Centrul de Cercetare Ames al NASA şi-au unit echipele pentru a face primul pas spre o nouă era a explorării spaţiului cosmic: o călătorie înterstelară”, a anunţat Departamentul Apărării din SUA.

„Ne străduim să stârnim interesul mai multor generaţii pentru a lua parte la cercetarea şi dezvoltarea unor noi tehnologii inovatoare”, a declarat Paul Eremenko, coordonatorul proiectului DARPA. De asemnea proiectul va implica mai multe discipline printre care: fizică, matematică, inginerie, biologie, economie, psihologie, sociologie, dar şi stiinţe politice şi culturale.

În ciuda scepticismului unora, care, pe bună dreptate, spun că deocamdată omul nu a reuşit să ajungă pe cea mai apropiată planetă, Marte, specialiştii DARPA susţin că popularea unei alte planete ar fi un proces relativ simplu, comparativ cu dumul până la aceasta, motiv pentru care ei iau în considerare începerea proiectului.