Home » D:News » Suricatele se recunosc între ele după voce

Suricatele se recunosc între ele după voce

Publicat: 14.10.2011
Oamenii de ştiinţă au descoperit că suricatele pot identifica membrii unui grup în funcţie de sunetele vocale individuale.

La fel ca oamenii şi maimuţele, suricatele se bazează foarte mult pe comunicarea vocală. Acum, însă, cercetătorii au descoperit pentru prima dată că aceste manguste originare din Africa de Sud folosesc sunetele emise de fiecare individ ca instrument de recunoaştere.

O echipă de oameni de ştiinţă de la Universitatea din Zurich a redat în apropierea unui grup de suricate din deşertul Kalahari câteva strigăte înregistrate, pentru a observa reacţia acestora.

Într-un experiment, cercetătorii au derutat suricatele redând strigătul unui membru al grupului din două locuri diferite, la câteva secunde distanţă. Toate cele 8 suricate pe care a fost realizat experimentul au reacţionat în acelaşi fel, scrutând orizontul pentru semne de pericol.

Când cercetătorii au redat din două locuri diferite strigătele a doi indivizi distincţi, suricatele nu au mai reacţionat.

Dr. Simon Townsend, liderul acestui studiu, a comentat cercetarea în jurnalul Biology Letters: „Rezultatele noastre sugerează că atunci când suricatele sunt confruntate cu un scenariu imposibil – prezenţa aceluiaşi individ în două locuri în acelaşi timp – acestea devin mai vigilente decât atunci când este simulată prezenţa a doi indivizi diferiţi”.

Astfel, oamenii de ştiinţă au concluzionat că suricatele sunt capabile de a identifica indivizii în funcţie de strigătele vocale.

Sursa: UKPA