Home » D:News » Acum ştim de ce se dublează inimile şerpilor

Acum ştim de ce se dublează inimile şerpilor

10.29.2011
Acum ştim de ce se dublează inimile şerpilor
Conform unui studiu efectuat de herpetologii americani, nivelul ridicat al acizilor graşi, al lipidelor din sângele acestor reptile, are ca efect direct dublarea volumului inimii şi al altor organe interne.

Organele şerpilor constrictori, neveninoşi, precum pitonii, anacondele şi boa, reptile care mănâncă extrem de rar, au proprietatea unică de a-şi dubla aproape instantaneu dimensiunile imediat după ingerarea unei prăzi.

Recent, cercetătorul Leslie Leinwan, un expert în biologie moleculară din cadrul Universităţii Colorado din Boulder, a reuşit descifrarea acestui straniu mecanism natural din organismul şerpilor.

„Când am extras sânge din şerpi, am intuit că misterul este ascuns în circulaţia sangvină a acestora, deoarece toate organele cu excepţia creierului îşi dublau dimenisunile imediat după ce şerpii îşi înghiţeau prăzile. Apoi când am studiat sângele am fost surprinşi să descoperim că era complet opac, de parcă era lapte”, declară dr. Leinwan.

Următoarea etapă a constat în eliminarea cauzelor posibile, precum un exces natural de proteine, lăsând la urmă acizii graşi.

Cercetătorii au identificat apoi trei lipide specifice în sângele pitonilor, lipide al căror nivel creştea foarte mult după ce pitonii erau hrăniţi.

Ceea ce este cu adevărat remarcabil în cazul pitonilor, rezidă în faptul că aceste reptile prezintă niveluri extraordinar de mari de grăsimi în propriul sânge şi cu toate acestea nu se îmbolnăvesc deloc de afecţiuni ale inimii şi sistemului circulator.