Home » D:News » NASA trimite un întreg laborator robotic pe Marte

NASA trimite un întreg laborator robotic pe Marte

Publicat: 13.11.2011
Pregătirile au intrat în faza finală: lansarea este prevăzută pentru data de 25 noiembrie anul curent.

Misiunea Mars Science Laboratory va duce pe Planeta Roşie un laborator mobil numit Curiosity – un rover marţian cu greutatea de o tonă, înzestrat cu mai cu mai multe echipamente ştiinţifice decât orice vehicul trimis până acum spre vreo altă planetă.

Instrumentele sale performante – inclusiv camere de filmat şi aparatură cu laser – vor aduna o mulţime de date despre mediul marţian, netezind drumul spre realizarea unei misiuni cu echipaj uman.

Se preconizează ca roverul să ajungă pe Marte în august 2012, coborând în interiorul unui crater, de unde îşi va începe munca ştiinţifică de cercetare a planetei, care va dura doi ani.

Cu ajutorul celor 10 instrumente sofisticate de cercetare – unele dintre ele montate pe braţe telescopice lungi de peste doi metri – Curiosity va căuta dovezi care să ateste existenţa unor condiţii potrivite pentru viaţă şi va investiga eventualele urme ale prezenţei unor microorganisme.

Craterul Gale, unde va ateriza roverul, prezintă, spun astronomii, trăsături care sugerează prezenţa apei pe Marte: la baza lui ar exista argile şi sulfaţi, care se formează în apă.