Home » D:News » Gaura neagră din Calea Lactee „consumă” deja asteroizi?

Gaura neagră din Calea Lactee „consumă” deja asteroizi?

Publicat: 12.02.2012
Pe baza unor ultime cercetări, o echipă internaţională de astronomi a descoperit că uriaşa gaură neagră din galaxia noastră a început să atragă tot mai mulţi asteroizi.

Denumită Sagitarius A*, imensa gaură neagră este situată în mijlocul galaxiei noastre, la distanţa de 26.000 ani lumină de Terra. Gaura neagră este înconjurată de un adevărat inel de gaze încinse la temperaturi uriaşe, care împrăştie radiaţii pe măsură ce consumă materie.

Recent, astronomii au identificat raze X strălucitoare în jurul găurii negre. Acestea au fost observate în infraroşu de către uriaşul telescop amplasat în Chile.

Razele au fost observate aproape zilnic, şi aveau o durată de circa o oră.

O echipă de astronomi condusă de profesorul Kasytis Zubovas din cadrul Universităţii din Leicester, susţine că razele sunt atribuite dispariţiilor asteroizilor atraşi în gaura neagră.

Conform simulărilor pe computer, în jurul găurii negre Sagitarius A, există un adevărat „nor” care conţine câteva trilioane de asteroizi.

După ce orbitele asteroizilor sunt perturbate de gravitaţia găurii negre, asteroizii sunt atraşi iar resturile de roci sunt vaporizate la contactul cu gazele fierbinţi, într-un mod asemănător cu felul în care se dezintegrează meteoriţii în contact cu atmosfera Terrei.

Cercetătorii estimează că doar asteroizii cu diametre de peste 10 kilometri creează imagini vizibile de pe Terra.