Prima pagină D:News

Trenul spaţial ar putea duce milioane de oameni în Cosmos

Redactia Descopera.ro | 03.14.2012 | ● Vizualizări: 328
Trenul spaţial ar putea duce milioane de oameni în Cosmos     tehnologie, speatiu, tren, maglev + zoom

Specialiştii în inginerie aerospaţială lucrează la proiectarea unui vehicul spectaculos: un tren care ar urma să călătorească în spaţiu, ghidat de cabluri superconductoare suspendate în aer cu ajutorul forţei magnetice.

Startram, cum a fost denumit vehiculul, ar putea transporta 4 milioane de oameni în spaţiu, în 20 de ani, şi ar putea trimite încărcături de 300.000 de tone pe orbită, la un preţ de cca. 40 USD/kg. Încărcătura ar putea fi expediată sub forma unor capsule sigilate, ejectate în spaţiu cu o viteză de cca. 8 km/s, cu ajutorul unor electromagneţi de mare putere.

Proiectat de unul dintre inginerii care au contribuit şi la construirea trenului cu suspensie magnetică - maglev - deja în uz în Shanghai, Startram ar putea fi o soluţie de salvare, "o plasă de siguranţă", cum spun autorii proiectului, referindu-se la posibilele pericole care ar ameninţa omenirea.

Specialişti de la NASA au analizat proiectul şi l-au declarat fezabil, dar el nu poate fi decât rodul unei colaborări internaţionale ample.

O versiune destinată exclusiv "transportului de marfă" ar costa 20 de miliarde USD şi ar putea fi gata în 10 ani, în vreme ce o versiune destinată tranportului de persoane ar necesita 60 miliarde USD şi 20 de ani de lucru.

Tag-uri: tehnologie | speatiu | tren | maglev