Prima pagină D:News

Redactia Descopera.ro | 03.25.2012 | ● Vizualizări: 260
Oamenii de ştiinţă au reuşit să manipuleze memoria, creând "amintiri artificiale"     neurologie, memorie, amintire, soarece + zoom

Deocamdată, experimentul a fost făcut pe şoareci de laborator, cărora le-au putut fi implantate amintiri false, cercetătorii reuşind să controleze celulele nervoase în care sunt stocate aceste amintiri.

Experimentele au fost realizate de specialişti de la Scripps Research Institute, Universitatea California - San Diego şi Massachusetts Institute of Technology (MIT), SUA.

Amintirile sunt depozitate într-un număr surprinzător de mic de celule din creier, pe care neurologii le-au putut controla pentru a crea aşa-numite amintiri artificiale - amintiri care nu corespund realităţii unor lucruri întâmplate.

Una dintre tehnici a presupus folosirea unei substanţe medicamentoase pentru a-i schimba amintirile unui şoarece, făcându-l să creadă că se găseşte într-o cameră în care este în siguranţă, deşi se afla într-una în care îi fuseseră adminstrate şocuri electrice.

O altă tehnică, utilizată la MIT, a implicat activarea anumitor grupuri mici de celule din creier cu ajutorul unor pulsuri de lumină îndreptate asupra respectivelor celule. O proteină fotosensibilă din aceste celule era activată de lumină, concomitent cu administrarea unor şocuri electrice animalului. Ulterior, specialiştii au constatat că obţineau o reacţie de apărare din partea şoarecelui la simpla activare cu lumină a celulelor respective, în lipsa electroşocurilor.

Implicaţiile acestor cercetări în ceea ce priveşte oamenii ar putea fi diverse. Pe de o parte, oamenii ar putea fi făcuţi să-şi amintească lucruri care, de fapt, nu s-au petrecut niciodată. Pe de altă parte, cercetătorii cred că asemenea tehnici ar putea fi folosite pentru a-i învăţa pe oameni lucruri noi, ajutându-i să dobândească noi abilităţi şi cunoştinţe.