Home » D:News » Japonezii susţin că au observat cel mai îndepărtat grup de galaxii

Japonezii susţin că au observat cel mai îndepărtat grup de galaxii

Publicat: 27.04.2012
Oamenii de ştiinţă din Japonia au anunţat descoperirea unui grup de galaxii aflate la 12,72 de miliarde de ani-lumină faţă de Pământ.

Echipa de cercetători afirmă că descoperirea dezvăluie cel mai îndepărtat grup de galaxii observat vreodată. Pentru a face observaţiile, ei au utilizat telescopul Subaru, dotat cu o cameră specială şi localizat în Hawaii.

O aglomerare (cluster) de galaxii reprezintă un sistem alcătuit din stele, gaz, praf şi radiaţii cosmice, localizat într-o zonă compactă din spaţiu şi format prin fuzionarea mai multor grupuri de galaxii mai mici. Deşi sunt descrise drept grupuri compacte, aceste aglomerări (clustere) de galaxii sunt cele mai mari obiecte din univers, ţinute la un loc de forţa gravitaţiei.

Grupul de galaxii este localizat într-o regiune din direcţia constelaţiei Coma Berenices, unde se pot găsi multe astfel de aglomerări. Cercetătorii au adăugat că grupul de galaxii a luat naştere la un miliard de ani după formarea universului, eveniment petrecut acum 13,7 miliarde de ani.

Deşi cercetătorii japonezi cer ca descoperirea lor să fie recunoscută de NASA drept un record, Agenţia Spaţială Americană susţine că propriul lor satelit, Hubble, a descoperit alte cinci clustere de galaxii formate acum 13,1 miliarde de ani.

Sursa: The Wall Street Journal