protoni

”Nodurile” nucleare pot dezlega misterele atomilor, cu ajutorul unei noi metode de calcul

Acceleratorul de particule LHC a împlinit recent vârsta de 10 ani. Care sunt contribuţiile acestuia de până acum

Anatoli Bugorski, bărbatul care şi-a băgat capul într-un accelerator de particule şi a supravieţuit

O nouă tehnologie a accelerării de particule poate duce la elaborarea unei noi fizici. ”Este un rezultat frumos şi un prim pas important”

Cercetătorii au descoperit un lucru surprinzător cu privire la stelele neutronice

Un mister mai vechi de un secol al astrofizicii a fost descifrat. Savanţii au găsit sursa ”particulelor-fantomă”

Noi rezultate indică prezenţa unei noi forme ale materiei. Poate oferi posibilitatea pentru generarea energiei nelimitate

Există un număr limită al elementelor chimice din Tabelul Periodic?

Fizicienii au putut măsura pentru prima dată interacţiunea cu materia a uneia dintre cele mai enigmatice particule

Cea mai mare presiune cunoscută a fost descoperită în centrul protonilor

Savanţii vor realiza ceva ce pare desprins dintr-un scenariu SF: pentru prima dată, antimateria va fi transportată pentru a se efectua un experiment inedit

Cinci moduri care arată că cel mai greu element din tabelul periodic este extrem de bizar

Descoperirea care poate rescrie ceea ce ştim despre materie: două echipe de cercetători au descoperit, independent una de cealaltă, o nouă particulă subatomică

De ce Universul are doar trei dimensiuni?

Fizicienii au descoperit un nou tip de fuziune explozivă ce i-a îngrijorat atât de tare încât au dorit să ascundă rezultatele