Home » Istorie » Un craniu într-o stare perfectă de conservare, descoperit în China, poate rescrie originea speciei noastre. ”Chiar nu mă aşteptam la acest lucru”

Originea speciei noastre este un subiect pe care ar trebui să-l regândim. O analiză recentă a unui craniu vechi de 260.000 de ani din China sugerează că acesta este straniu de similar cu cele mai vechi fosile ale speciei noastre, găsite în Maroc, la 10.000 de kilometri distanţă.

Craniul indică faptul că oamenii moderni nu provin numai din strămoşii africani, aşa cum se crede, scrie New Scientist.

Mulţi antropologi cred, pe baza dovezilor fosile, că specia noastră a apărut în Africa acum aproximativ 200.000 de ani. Mai mult decât atât, studiile genetice asupra oamenilor moderni indică faptul că provenim dintr-o singură populaţie care a plecat din Africa în urmă cu cel puţin 120.000 de ani şi care s-a răspândit în jurul lumii. Acest grup african este sursa tuturor genelor umane, purtând şi câteva din încrucişarea cu Omul de Neanderthal.

Totuşi, craniul Dali, aşa cum a fost denumit, descoperit în provincia Shaanxi din China în 1978, nu se potriveşte cu această istorie. Deşi are aproximativ 260.000 de ani, este remarcabil de complet, fiind conservată atât cutia craniană, cât şi trăsăturile faciale.

Atunci când cercetătorii l-au descris pentru prima dată în 1979, au ajuns la concluzia că aparţine speciei Homo erectus. Specia de hominin a ajuns în Asia de Sud-Est acum 1,8 milioane de ani şi a dispărut din regiune acum 140.000 de ani.

Studiul recent efectuat de cercetătorii de la Academia Chineză de Ştiinţe din Beijing consideră că datorită numeroaselor similarităţi fizice, Homo erectus avea ADN comun cu Homo sapiens. După decenii în care ideea aceasta nu a fost luată în considerare de comunitatea ştiinţifică, Xinzhi Wu şi colega sa Sheela Athreya, de la Texas A&M University, au reanalizat craniul Dali şi au găsit un lucru care ne forţează să rescriem istoria evolutivă a omului. Este incredibil de similar cu două cranii de Homo sapiens descoperite anterior în Maroc, potrivit Newsweek.

„Chiar nu mă aşteptam la acest lucru”, a precizat Athreya. Consider că genele au mers în mai multe direcţii, iar unele trăsături văzute în Europa sau Africa au provenit din Asia”, a adăugat cercetătoarea.

Astfel, anumite caracteristici pe care le asociem cu Homo sapiens modern s-au dezvoltat de fapt în Asia, care abia apoi au ajuns în Africa. Este nevoie de mai multe comparaţii între craniul Dali şi cele din Maroc. Implicaţiile sunt totuşi enorme, vorbim despre rescrierea originii speciei noastre aşa cum o ştim şi regândirea modului în care strămoşii noştri au migrat, interacţionat şi, în ultimă instanţă, modul în care au evoluat.

Cum s-au cunoscut Homo Sapiens şi Omul de Neanderthal. Descoperire de excepţie făcută într-o peşteră din Munţii Altai – FOTO+VIDEO

O descoperire remarcabilă rescrie istoria. Strămoşii omului erau cel puţin la fel de avansaţi ca Homo sapiens

Urme umane, vechi de 5,7 milioane de ani, descoperite recent în insula Creta, pot rescrie teoriile cu privire la evoluţia omului

Neanderthalienii nu au fost ucişi de inteligenţa omului modern. Ce s-a întâmplat cu adevărat în urmă cu 51.000 de ani

Britanicii sau irlandezii au ajuns în Insulele Feroe înaintea vikingilor
Astrofizicienii au ajuns la concluzia că găurile negre supermasive ar putea avea „prieteni”
Noul inamic al narvalului
Cum a descoperit Benjamin Franklin electricitatea: A folosit cu adevărat zmeul și cheia?
Este Muntele Everest într-adevăr cel mai înalt de pe Pământ?
20 de ani de monede și bancnote euro. Avantaje, dezavantaje şi absurdităţi
Apple este prima companie de 3 trilioane de dolari din lume
„Fata cu cercel de perlă”, expresia enigmatică și cadrul intim al lui Vermeer
Misiuni spațiale de neratat în 2022: Ce planuri au NASA, SpaceX și Blue Origin?
Cai putere – de ce încă mai folosim această unitate de măsură?
Simțul nostru al mirosului este un sistem de avertizare surprinzător de rapid în caz de pericol