Home » Istorie » Un copac pietrificat, vechi de 20 de milioane de ani, a fost descoperit pe insula Lesbos

Sursa foto: Natural History Museum of the Lesvos Petrified Forest
Publicat: 07.02.2021

Oamenii de știință din Grecia au anunțat că au descoperit un copac fosilizat rar al cărui ramuri și rădăcini au rămas intacte chiar și după 20 de milioane de ani. Descoperirea a fost făcută pe insula vulcanică Lesbos.

Copacul a fost găsit în timpul lucrărilor de construire a unui drum în apropiere de pădurea antică pietrificată în urmă cu milioane de ani pe insula mediteraneeană, iar apoi transportat cu ajutorul unei platforme din metal și o atelă specială.

Aceasta este prima oară când un copac a fost descoperit într-o stare atât de bună, alături de ramuri și rădăcini, de la începerea lucrărilor de excavare în 1995, a spus profesorul Nikos Zouros, de la Muzeul Istoriei Naturale a Pădurii Pietrificate din Lesbos.

O descoperire unică

„Este o descoperire unică. A rămas în stare excelentă și vom putea identifica tipul de plantă din care a provenit după ce vom studia lemnul fosilizat”, a mai adăugat profesorul Zouros.

Pădurea Pietrificată din Lesbos, care acoperă 15.000 de hectare și este un sit protejat al UNESCO, a fost acoperită cu lava unei erupții vulcanice din urmă cu 20 de milioane de ani.

„Putem reconstrui ecosistemul care exista în acea perioadă”

Copacul fosilizat are o lungime de aproape 19 metri și a fost păstrat într-un strat gros de cenușă vulcanică după ce a fost doborât în urma erupției. Mai multe frunze de pomiferi și oase de animale au fost descoperite în același loc, potrivit Reuters.

„În timpul lucrărilor de excavare, diversele păduri care au existat în urmă cu 17 și 20 de milioane de ani pe Insula Lesbos încep să fie descoperite și putem reconstrui ecosistemul care exista în acea perioadă”, a adăugat Zouros.

Imagini spectaculoase arată „Copacul vieții”, creat de un fenomen natural pe suprafața unui lac din Australia