Home » Istorie » O specie antică de crocodil a fost descoperită, după ce o fosilă veche de 7 milioane de ani a fost găsită în Peru

Publicat: 26.05.2022

O echipă de cercetători de la Universitatea Peruană Cayetano Heredia, în colaborare cu alți colegi din SUA și Franța, a descoperit o fosilă de crocodil preistoric în Peru.

În lucrarea lor, publicată în Proceedings of the Royal Society B, grupul descrie descoperirea, ce au învățat despre ea și ce indică aceasta despre evoluția crocodililor marini.

Deși există două specii de crocodili moderni care trăiesc în ocean, aceștia sunt creaturi care trăiesc predominant în apă dulce. Această caracteristică, notează cercetătorii, face dificilă înțelegerea evoluției creaturilor care au trăit predominant în mare în trecut.

De asemenea, cercetări anterioare au sugerat că, de fapt, crocodilii trăiesc în părțile sud-estice ale Oceanului Pacific de aproximativ 14 milioane de ani.

Indicii despre evoluția creaturilor din trecut

În acest nou efort, cercetătorii au căutat dovezi ale existenței unor crocodili timpurii în părțile vestice ale Americii de Sud, mai exact în Peru. Astfel, au descoperit rămășițele parțiale ale unui crocodil antic.

Fosila de crocodil (un craniu și o mandibulă) a fost descoperită în bazinul East Pisco, (în deșertul Sacaco) din Peru în 2020. De atunci, cercetătorii i-au studiat atributele și caracteristicile și au dorit să îl plaseze la locul cuvenit în istoria evolutivă a crocodililor.

Testele efectuate de aceștia au arătat că fosila datează de acum aproximativ 7 milioane de ani. Ei au numit-o Sacacosuchus cordovai și au concluzionat că, atunci când era în viață, ar fi avut o lungime de aproximativ patru metri.

Crocodilii trăiesc în Oceanul Pacific de 14 milioane de ani

Situl Sacaco a fost studiat de mai mulți ani. Descoperirile anterioare de fosile au arătat că, în urmă cu milioane de ani, întreaga zonă se afla sub mare.

Găsirea fosilei de crocodil în zonă sugerează că era o creatură de apă sărată, o descoperire care ajută la urmărirea evoluției crocodililor în America de Sud.

Cercetătorii sugerează că, de fapt, crocodilii au ajuns în America de Sud prin traversarea Oceanului Atlantic. De acolo, este posibil ca unii să fi urmat linia de coastă pentru a ajunge în ceea ce este acum Peru.

Aceștia mai sugerează că astfel de crocodili marini ar fi avut cu toții fețe lungi și subțiri și că au existat două tipuri principale: unul care trăia aproape exclusiv cu pește și altul care avea o dietă variată, scrie Phys.org.

O specie dispărută de crocodil ar fi fost decapitată în ritualuri