Home » Istorie » O specie dispărută de crocodil ar fi fost decapitată în ritualuri

O specie dispărută de crocodil ar fi fost decapitată în ritualuri

Publicat: 05.05.2022

O nouă specie dispărută de crocodil a fost identificată recent în niște rămășițe fosilizate descoperite în sudul Chinei.

Scheletele arată dovezi că specia a fost vânată de oameni și este posibil să fi fost decapitată ritualic.

Cercetătorii din universitățile japoneze și chineze au studiat două exemplare, unul ucis în secolul al XIV-lea î.Hr. și unul ucis în secolul al X-lea î.Hr.

Scheletele fac parte dintr-o specie dispărută de crocodil cu bot subțire, dar din familia gavialului, a treia familie de crocodili moderni care supraviețuiește, alături de crocodilii cu nasul ascuțit și aligatorii cu nasul tocit.

Specimenele au trăsături ale craniului din celelalte două ramuri de crocodili, precum și trăsături gaviale, ceea le face o verigă lipsă.

O specie dispărută de crocodil ucisă de oameni

Noua specie a fost numită Hanyusuchus sinensis, după Han Yu, un eseist, poet și oficial guvernamental confucianist care a încercat (fără succes) să prevină o infestare cu crocodili în provincia Guangdong din sudul Chinei în secolul al IX-lea.

Cele două exemplare din epoca bronzului sunt adulți de sex necunoscut. Extrapolând din oasele fosilizate supraviețuitoare, acestea aveau între 5,5 și 6,1 metri lungime.

Unul dintre crocodili avea 17 urme de tăiere, 16 pe craniu, unul pe gât. Orientarea, distanța și adâncimea semnelor de tăiere indică lovituri multiple ale aceluiași dreptaci.

Semnele de tăiere în orientări diferite pot fi făcute de alte persoane sau de același individ dintr-o poziție diferită. O vertebră a fost complet divizată dintr-o singură lovitură, despre care se crede că a fost o decapitare deliberată.

Aceste lovituri au fost date cu arme din metale grele. Se știe că topoarele de bronz din acea perioadă au fost simboluri ale puterii monarhice și folosite în ritualuri religioase.

Veriga lipsă

Orice specie considerată o așa-zisă verigă lipsă este întotdeauna o descoperire semnificativă, dar Hanyusuchus sinensis este importantă și din alte motive: în principal, pentru că pare să fi fost condusă la dispariție de către omenire.

Ambele specimene subfosile de gavial au prezentat dovezi extinse de atacuri furioase și chiar de decapitare. Autorii au legat rănile mortale de armele perioadei în cauză, scrie The History Blog.

„Având în vedere că cele două exemplare pe care le avem au fost ucise de oameni, că specia nu mai există și având în vedere dovezile istorice ale epurărilor sistematice de crocodili din regiune, concluzia trebuie să fie că oamenii sunt responsabili pentru dispariția lui Hanyusuchus sinensis”, a spus Minoru Yoneda, unul dintre cercetătorii implicați în studiu.

„Crocodilii sunt prădători de top și au un rol esențial în întreținerea ecosistemelor de apă dulce. Acest conflict istoric servește ca un avertisment pentru oamenii din prezent”, a concluzionat Yoneda.

Studiul a fost publicat în Proceedings of the Royal Society B.

Cel mai mare ihtiozaur din lume a fost descoperit în Alpii Elvețieni