Home » Natură » Strămoșul crocodililor, descoperit de oamenii de știință în Chile

Strămoșul crocodililor, descoperit de oamenii de știință în Chile

Sursa foto: Pixabay
Publicat: 01.08.2021

Fosilele sunt artefacte antice importante care ne ajută să aflăm mai multe despre trecutul omenirii și al vieții de pe Terra. Un schelet fosilizat vechi de 150 de milioane de ani, descoperit în munții din sudul Chile, este considerat a fi strămoșul reptilelor acvatice din prezent, crocodilii, potrivit anunțului făcut de Muzeul Argentinian de Științe Naturale.

Denumită Burkesuchus mallingrandensis, specia a fost descoperită în 2014 într-un depozit de fosile andine de lângă orașul patagonian Mallin Grande de către cercetători argentinieni și chilieni. De atunci, scheletul fosilizat a fost analizat la Muzeul Argentinian de Științe Naturale (MACN) din Buenos Aires.

Recent, muzeul a anunțat că respectivul specimen este un „bunic” al crocodililor din prezent și i-ar putea ajuta pe oamenii de știință să înțeleagă modul în care aceste reptile mari acvatice au evoluat.

Oamenii de știință cred că fosila îi va ajuta să înțeleagă modul în care aceste reptile au trecut de la mediul terestru la cel acvatic. Alături de alte fosile, descoperirea susține ideea că America de Sud a reprezentat leagănul evoluției pentru crocodili.

În urmă cu aproximativ 200 de milioane de ani, „crocodilii erau mai mici și nu trăiau în apă. Paleontologii au vrut întotdeauna să știe cum a avut loc tranziția”, a declarat Federico Agnolin, care a găsit fosilele, potrivit Reuters.

O serie de trăsături unice

„Burkesuchus prezintă o serie de trăsături unice, pe care niciun alt crocodil nu le are, deoarece au fost primii care au început să intre în apă, în apă dulce”, a precizat Agnolin.

Potrivit MACN, crocodilii au apărut la începutul perioadei jurasice, în același timp cu primii dinozauri.

În câteva milioane de ani aceste reptile, inițial terestre, au intrat în apă, datorită existenței unor mări calde și puțin adânci. America de Sud este cunoscută pentru bogăția de fosile de crocodil marin.

Studiul despre descoperirea strămoșului crocodilului a fost publicat în revista Nature.

Metoda prin care girafele sunt transportate prin ape pline de crocodili, spre a fi salvate de pe o insulă care se scufundă