Home » Lumea digitală » Facebook îşi urmăreşte utilizatorii chiar şi când aceştia nu sunt conectaţi la reţeaua de socializare

Publicat: 14.04.2015
Cercetătorii belgieni au descoperit recent că Facebook poate să urmărească activitatea online a abonaţilor săi, chiar şi atunci când aceştia nu sunt conectaţi pe platforma de socializare, informează fr.news.yahoo.com.

Compania americană are parte de un început de săptămână destul de dificil în Europa. În condiţiile în care luni vor debuta audierile preliminare în procesul intentat companiei Facebook, la Viena, de 25.000 de internauţi, reţeaua de socializare va trebui să se apere şi în faţa unor acuzaţii formulate pe baza unei descoperiri făcute recent de cercetătorii de la Universitatea Catolică Louvain din Belgia.

scopul de a le propune apoi o publicitate personalizată.

Aceste practici, ca şi alte elemente ale politicii Facebook în ceea ce priveşte datele personale ale utilizatorilor, sunt contrare dreptului european, afirmă cercetătorii belgieni. Facebook s-a apărat şi, într-un comunicat oficial, a răspuns punctual acuzaţiilor formulate împotriva sa de cercetătorii belgieni.

Facebook este cea mai mare reţea de socializare din lume, având 1,35 miliarde de utilizatori activi în fiecare lună, fapt care înseamnă că aproape jumătate din populaţia conectată la internet la nivel mondial foloseşte această platformă măcar o dată pe lună, după cum relata la sfârşitul lunii octombrie 2014 publicaţia The Wall Street Journal.

De ce depinde fericirea românilor? Împlinirea profesională, pe primul loc
Povestea președintelui Volodimir Zelenski, spusă prin benzi desenate
Vara care urmează va rivaliza cu recordurile de căldură înregistrate în 2021
Oceanele lumii au atins cel mai acid nivel din ultimii 26.000 de ani, avertizează un raport climatic
Poluarea cauzată de rachetele spațiale schimbă compoziția atmosferei. Cum ne afectează?
Cultivarea orezului, înregistrată într-un sit neolitic vechi de 8.000 de ani. Ce au dezvăluit boabele carbonizate?
Mister rezolvat. Oamenii de știință ar fi descoperit cum s-au format galaxiile fără materie întunecată
Riscul de cancer mamar la bărbați ar putea fi asociat cu infertilitatea
Aurorele boreale pot fi auzite chiar și atunci când nu sunt văzute. Cum se formează sunetele?
Primele animale au dezvoltat sisteme complexe de adaptare înainte de Explozia Cambriană
Cea mai rară specie de mamifer marin din lume. Ce șanse mai are de supraviețuire?
Un medicament pentru cataractă a arătat rezultate promițătoare în testele de laborator
Somnul ajută la procesarea emoțiilor. Care este mecanismul?
Farmaciştii au un risc de sinucidere mai mare decât restul lumii. De ce se întâmplă asta?
Soprana Irina Baianț, invitată la podcastul ALTCEVA cu Adrian Artene
Unde se termină Pământul și începe spațiul cosmic?
NASA a dezvăluit primele sale planuri de a trimite doi astronauți pe Marte