Cum poţi afla ce informaţii deţine Facebook despre tine? Ştie mai mult decât crezi tu

03 10. 2016, 00:08

ProPublica a dezvăluit că există un plugin pentru browser-ul Chrome care dezvăluie toate informaţiile pe care Facebook susţine că le deţine despre cele două miliarde de utilizatori ai săi.

De obicei, informaţia este ascunsă în meniuri, dar cu noul plugin  utilizatorii pot vedea şi aprecia cât de corecte sunt informaţiile. 

Algoritmii Facebook analizează tot ce postează utilizatorul, etichetele pe care le pune în poze, schimbarea statusului relaţiei, postările despre personalităţile politice, precum şi multe altele, conform ProPublica, o agenţie de presă din New York, non-profit, ce produce investigaţii jurnalistice.

Abilităţile software-ului nu se opresc aici.

În timp ce utilizatorul caută pe browser magazinele cu haine preferate, închiriază maşini sau face rezervări pentru saloanele de înfrumuseţare la orice pagină care are un buton conectat către Facebook, giganticul din social media colectează informaţii despre utilizator. Facebook deţine alte site-uri care îl ajută să îndeplinească această sarcină, precum WhatsApp şi Instagram.

Firma de social media cumpără informaţii despre utilizatorii săi de la cei ce plătesc spaţiul pentru reclame, astfel compania va şti ce maşini sau haine preferă utilizatorul, conform ProPublica.

Printre datele esenţiale despre utilizator, precum vârsta, sexul şi locaţia, compania deţine informaţii mult mai complexe precum dacă utilizatorul a donat bani pentru caritate sau unde a fost în vacanţa de iarnă. 

De exemplu, utilizatorii care îl plac pe Donald Trump pe Facebook vor fi consideraţi conservatori. 

Poţi vedea cum funcţionează software-ul în videoclipul de mai jos.

Sursa: Mail Online 

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:

Cum să nu pari prost pe Facebook. Trei tipuri de comportamente stupide, identificate de psihologi
 
Cum va arăta Facebook peste 5 ani
 
Facebook îşi urmăreşte utilizatorii chiar şi când aceştia nu sunt conectaţi la reţeaua de socializare
 
Cum arată „Area 404”, cel mai nou laborator al Facebook. VIDEO