Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » De ce avem alergii?

De ce avem alergii?

Publicat: 14.01.2017
De la alune şi polen, unele dintre cele mai mici şi mai inofensive substanţe pot fi mortale pentru unii oameni.

Alergia este o reacţie a sistemului imunitar care confundă chimicalele inofensive cu germenii patogeni, astfel activând o serie de măsuri extreme. În mare parte, procesul este realizat de anticorpii numiţi imunoglobina E (IgE) care este produsă atunci când corpul simte prezenţa unui intrus periculos. IgE stimulează celulele din corp să elibereze chimicale care activează sistemul imunitar ce se poate manifesta în diferite moduri, scrie IFL Science.

De exemplu alergia la polen este rezultată de blocarea căilor respiratorii deoarece IgE provoacă producerea de histamină. Ulterior, aceasta creşte producţia de mucus care în cele din urmă îngreunează respiraţia.

Într-un studiu recent a fost descoperit faptul că proteina BetV1 (unul dintre cei mai comuni alergeni din polen) este extrem de similară cu structura unei proteine produse de anumiţi viermi paraziţi, fapt ce ar putea explica de ce organismul confundă uneori polenul cu patogenii

Cercetătorii sfătuiesc părinţii să-şi expună copiii la mâncăruri alergice, precum alunele sau ouăle, de la o vârstă fragedă.