Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Ce se întâmplă cu o persoană care este expusă la plutoniu?

Ce se întâmplă cu o persoană care este expusă la plutoniu?

Publicat: 27.05.2017
Tot materialul radioactiv, pe măsură ce se degradează, poate provoca afecţiuni. Izotopii radioactivi se dezintegrează în versiuni mai stabile, astfel eliberând energie. Această energie poate omorî celulele sau pot afecta ADN-ul acestora, conducând la mutaţii care pot duce la apariţia cancerului.

Un astfel de caz este plutoniul, care are nevoie de 24.000 de ani pentru jumătate din material pentru a se dezintegra, scrie Live Science.

Este una dintre cele mai periculoase elemente, iar expunerea poate fi mortală pentru organisme. Un studiu din 2011, publicat în jurnalul Nature Chemical Biology, a arătat că celulele glandelor suprarenale ale şobolanilor transportau plutoniul în alte celule, luând locul fierului în receptori.

Studiul a relevat că pluntoniul „preferă” ficatul şi celulele sanguine, emanând radiaţii alfa (un neutron şi un proton). Când este inhalat, plutoniul poate cauza cancer la plămâni.

Totuşi, deoarece corpul uman are o mică preferinţă pentru fier în detrimentul plutoniului pentru procesele biologice, această preferinţă poate oferi o bază pentru tratarea expunerii la plutoniu. Studiile din anii ’60 şi ’70 au identificat diferiţi agenţi chimici care pot ajuta organismul să înlăture plutoniul.

Per total, radiaţiile din orice sursă cresc riscul apariţiei cancerului. O expunere mai mare la deşeu radioactiv duce la o condiţie cunoscută ca boala radiaţiei (radiation sickness), în care tractul gastrointestinal sângerează.

Oamenii de ştiinţă americani au demonstrat, ÎN PREMIERĂ, motivul pentru care plutoniul nu poate avea proprietăţi magnetice

Oamenii de ştiinţă au găsit o metodă profitabilă de reutilizare a deşeurilor nucleare

Cele mai noi elemente din tabelul lui Mendeleev au primit nume!

Particule de radiaţii nucleare detectate în atmosfera Europei. Este vorba de iod radioactiv