Home » Natura » Continentul african este divizat de formarea unor noi plăci tectonice. În ruptura care va diviza Africa o să apară un ocean

Autor: Oana Bujor 03.24.2018
Continentul african este divizat de formarea unor noi plăci tectonice. În ruptura  care va diviza Africa o să apară un ocean
În oraşul Narok din Kenya a fost observată apariţia mai multor surpări ale pământului. Una dintre ele are o adâncime de 15 metri şi o lăţime de 20 de metri.

Geologii  susţin că acest fenomen straniu este provocat de ”zonele de slăbiciune” din regiune. Conform IFL Science, unele dintre aceste crăpături sunt noi, dar unele dintre cele vechi au fost îngropate anterior în cenuşă vulcanică, iar aversele puternice din ultimele perioade le-au scos la suprafaţă.

Din cauza fenomenului, mai multe familii au fost evacuate. Acest fenomen are loc din cauza mişcării plăcilor tectonice din estul Africii. Aici există  graniţa cu o lungime de 5.000 de kilometri dintre două plăci tectonice, ce se extinde de-a lungul sectorului estic al continentului. Placa tectonică africană este în proces de divizare, fenomen ce a început în urmă cu 25 de milioane de ani. Această zonă de delimitare se extinde extrem de lent, fiind creaţi aproximativ câţiva milimetri pe an. În cele din urmă, peste mai bine de 10 milioane de ani, va apărea un ocean în zona riftului.

Specialiştii au emis mai multe ipoteze cu privire la modul în care a început să se formeze graniţa din  zona estică a Africii. Una dintre acestea se referă la ascensiunea materialelor cu temperaturi extreme din manta către crusta pământului.

De asemenea, existenţa unei astfel de activităţi în regiune a dus la apariţia unor rifturi, precum cea de opt metri adâncime ce a apărut în 2005.

Descoperirea unor lame munificate dezvăluie noi detalii despre incași