Home » Natură » ”Carnea Frankenstein”, produsă din porci modificaţi genetic, ar putea deveni o realitate în câţiva ani

Publicat: 26.06.2018
Cercetătorii au reuşit să creeze, cu succes, porci rezistenţi la un virus puternic ce afectează industria la nivel global.

Cercetătorii din cadrul Institutului Roslin, în care a fost clonată şi oaia Dolly au utilizat editarea genetică pentru a proteja porcii de o afecţiune respiratorie. Conform Mail Online, specialiştii au demonstrat că porcii nu se îmbolnăvesc atunci când sunt infectaţi cu virusul.

Desigur, reuşita stârneşte îngrijorările unora privind hrana de tip „Frankenstein”. În urmă cu un an, echipa afirma că poate crea bacon, cârnaţi şi porci modificaţi genetic în următorii 10 ani. Însă recent, specialiştii au afirmat că „vor mai trece câţiva ani până când vom consuma bacon” din porci modificaţi genetic.

Virusul sindromului respirator şi de reproducţie porcină provoacă probleme respiratorii şi moarte în cazul porcilor tineri. Conform datelor, afecţiunea i-ar costa pe agricultori aproximativ 2,5 miliarde de dolari pe an.

Cercetătorii din cadrul Institutului Roslin, Universitatea din Edinburgh, au utilizat modificarea genetică pentru a înlătura o secţiune din ADN-ul ovulelor porcilor ce favoriza instalarea virusului. După reproducerea cu succes a porcilor, au supus animalele adulte virusului. Niciunul dintre animale nu s-a îmbolnăvit, iar în analizele de sânge nu au fost descoperite urme ale infecţiei.