Home » Natura » Cum reuşeşte scrânciocul, una dintre cele mai mici păsări, să rupă gâtul unei prăzi mult mai mare decât ea

Autor: Oana Bujor 09.11.2018
Cercetătorii au descoperit că sfrânciocii utilizează mişcări rapide ale ciocului şi fălcilor pentru a roti cu putere victima, provocându-i răni.

Deşi sunt de dimensiuni reduse, sfrânciocii sunt păsări cântătoare cunoscute pentru modul brutal în care îşi ucid victimele, însă specialiştii s-au întrebat de o lungă perioadă de timp ce abilitate ajută păsările să doboare animale mult mai mari decât ele, scrie AFP.

Noua cercetare sugerează că aceşti ucigaşi carnivori utilizează mişcări puternice ale ciocului pentru a-şi zgudui prada până îi provoacă răni fatale. „Ştiam că pasărea poate ucide animale mult mai mari decât ea, însă nu ştiam cu exactitate cum reuşesc să facă acest lucru”, a declarat dr. Diego Sustaita, principalul autor al studiului.

Deşi se ştia că sfrânciocii au un cioc extrem de ascuţit, asemănător cu cel al vulturilor, cu ajutorul căruia apucă capul sau gâtul prăzii pentru o paraliza, ele nu au gheare suficient de lungi care să le ajute să-şi termine treaba.

Cercetătorii din cadrul Institutului San Diego Zoo Institute for Conservation Research din California au descoperit dovezi clare că păsările scutură victima pentru a folosi greutatea prăzii împotriva ei. „Modul în care scutură prada este important pentru imobilizarea şi uciderea victimei deoarece face ca restul corpului victimei să se rotească în jurul capului cu o forţă care o face să-şi rupă gâtul”, a declarat Sustaita.

În cadrul studiului, specialiştii au analizat imagini cu atacurile unui grup de 37 de sfrânciocii care vânau şoareci şi alte creaturi. În 28 dintre cazuri au observat cum păsările scuturau prada.