Home » Natura » Riscurile meseriei. Un grup de cercetători, afectat de gazul ilariant emanat de dejecțiile pinguinilor

Adrian Popovici 05.24.2020

Cercetătorii  care studiază ghețarii au aflat pe pielea lor că fecalele pinguinilor conțin oxid de azot, cunoscut drept gaz ilariant.

Cercetătorii din China și Danemarca care studiază ghețarii din insula Georgia de Sud care studiază efectele retragerii ghețarilor s-au lovit de un obstacol neașteptat. Mai exact aceștia au căzut sub efectele gazului ilariant rezultat din fecalele pinguinilor, notează Gizmodo.

Bo Elberling, cercetător al Universității Copenhaga explică după câteva ore de expunere la deșeurile produse de către pinguini o persoană experimentează o stare euforică, greață și dureri de cap.

Retragerea ghețarilor influențează comportamentele pinguinilor

Insula Georgia de Sud se află în Atlanticul de Sud și, după cum arată datele, în ultimii 50 de ani ghețarii acesteia s-au retras în continuu. Unul dintre cele mai extreme cazuri este cel al ghețarului Honey. Din 1993 acesta a pierdut aproximativ un kilometru, conform unui studiu.

Dat fiind faptul că această se află la nordul Cercului Polar aceasta devine un loc important pentru coloniile de pinguini, adăpostind una dintre cele mai mari populații din lume. Anual aici se refugiază peste 300.000 de perechi de pinguini, care odată cu retragerea ghețarilor avansează către interiorul insulei.

Un număr mai mare de pinguini se traduce printr-o cantitate mai mare de fecale de pinguin. Acestea devin o sursă importantă de dioxid de carbon și oxid de azot, gaze care au un puternic efect de seră. Deși pinguinii nu produc în mod direct oxidul de azot, cunoscut drept gaz ilariant, azotul din fecalele acestora se combină cu elementele chimice din sol.

Cercetătorii subliniază faptul că această topire a ghețarilor, care vine la pachet cu creșterea teritoriului ocupat de către pinguini vine la pachet cu o potențială creștere a cantității de gaze de cu efect de seră.

Trebuie precizat faptul că cercetătorii care lucrează pe această insulă nu susțin reducerea numărului de pinguini de pe insulă, din contră. Aceștia subliniază că cantitatea de gaze cu efect de seră produsă aici este neglijabilă cu cea produsă de către activitățile umane. În plus, situația acestei insule reflectă influența pe care oamenii o au asupra unor ecosisteme izolate.