Home » Natura » Caii sălbatici, o problemă pentru Australia. Oficialii vor să ucidă animalele, dar cercetătorii critică planul

11.09.2021

Oficialii australieni au de gând să ucidă sau să mute peste 10.000 de cai sălbatici, eforturile făcând parte dintr-un nou plan de a limita specia. Însă, oamenii de știință au criticat propunerea.

Există peste 25.000 de cai sălbatici în Australia, iar cei mai mulți trăiesc în regiunea alpină, situată la intersecția celor trei state: Victoria, New South Wales (NSW) și teritoriul capitalei australiene.

Mediul alpin al Australiei acoperă doar 1% din continent și găzduiește numeroase specii endemic și amenințate care nu se mai regăsesc nicăieri în lume, a explicat David Watson, ecologist la Universitatea Charles Sturt din Australia. Caii, care sunt o specie invazivă în Australia, s-au reprodus rapid și au cauzat pagube vaste în ecosistemul din regiune.

O zonă deosebit de amenințată este Parcul Național Kosciuszko din NSW, care găzduiește peste 14.000 de cai sălbatici. Un nou plan al autorităților are ca obiectiv reducerea numărului de cai sălbatici la 3.000. Acea populație ar fi apoi limitată la 32% din suprafața parcului.

„Aceste zone sunt pur și simplu prea fragile pentru erbivore mari”

Cu toate acestea, într-o scrisoare deschisă publicată la 29 octombrie, aproape 70 de oameni de știință au argumentat că planul nu va proteja parcul cum trebuie. Cercetătorii spun că oficialii ignore dovezile științifice.

Oficialii trebuie „să asculte de știință, cele mai recente dovezi și recomandări despre cum poate fi protejat parcul de caii sălbatici”, a declarat John Shine, președinte al Academiei de Știință Australiene. „A face altceva ar reprezenta o ignorare a ecosistemelor și speciilor australiene native amenințate”, a adăugat Shine.

În scrisoare, oamenii de știință au îndemnat oficialii să reducă numărul cailor „cu mult sub” cifra propusă de 3.000 de exemplare și să protejeze întregul parc de animale, nu doar două treimi din acesta.

„Aceste zone sunt pur și simplu prea fragile pentru erbivore mari”, a explicat Don Driscoll, ecologist la Universitatea Deakin din Australia.

Mutarea cailor sălbatici pe teritorii private, metoda preferată

Cele două alte state alpine au avut o abordare mult mai strictă asupra cailor sălbatici. Teritoriul capitalei australiene are o strategie de zero-toleranță față de caii sălbatici și „înlătura” orice exemplare care ajunge pe teritoriul său. La 1 noiembrie, statul Victoria a elaborat propriul plan de management, care are ca scop „înlăturarea” completă a tuturor cailor sălbatici din habitatele alpine vulnerabile ale statului.

Metoda preferată este mutarea cailor sălbatici pe teritorii private. Însă, acest proces necesită mult timp și resurse, astfel că doar 1.000 de cai sălbatici din NSW au fost mutați cu succes din 2002. Dacă acel plan eșuează, oficialii ucid caii pe cale aeriană.

Cercetătorii au mai spus că, potrivit unui studiu recent, 71% dintre australieni sunt de acord că este acceptabil ca animalele să fie ucise pentru a proteja alte specii amenințate, potrivit Live Science.

Problema cailor din Australia este similară cu cea a cailor Mustang din parcurile naționale ale SUA. Legislația americană actuală interzice uciderea cailor Mustang, iar conservaționiștii trebuie să se bazeze pe sterilizarea și mutarea animalelor.

Cum au schimbat caii viața amerindienilor?

Ce salariu şi beneficii are cel care îngrijeşte caii familiei regale din Anglia

Cercetătorii au îmbrăcat caii în costume pentru a afla de ce au zebrele dungi

Organismele extraterestre ar putea să contamineze Pământul, avertizează un nou studiu
Antarctica ar putea beneficia de internet de mare viteză
O serie de descoperiri surprinzătoare arată cum sarea afectează circulația sangvină în creier
De ce a dispărut „Veneția Chinei” din Epoca de Piatră
Vehiculul hipersonic al Chinei poate „parca” pe orbită, avertizează un oficial al US Space Force
Cum arată casa în care locuiește Elon Musk, amenajată ca o garsonieră
Sanctuarele și templele grecești antice din Olimpia
Cum să oferi cea mai bună îmbrățișare, conform științei
Datele zodiilor, cum au fost stabilite și ce reprezintă de fapt?
Prețul cafelei, în continuă creștere. A atins deja maximul ultimilor 10 ani
XTB: prețul petrolului scade din cauza Omicron. Va scădea și prețul benzinei?
Alimentele care ne ajută să pierdem grăsimea viscerală fără să ținem regim