Home » Natură » Paradă record a celor mai mici pinguini din lume, pe o plajă din Australia

Paradă record a celor mai mici pinguini din lume, pe o plajă din Australia

Publicat: 20.05.2022

Pe măsură ce se lăsa seara peste Insula Phillip din Australia, parada celor mai mici pinguini din lume aduna cel mai mare număr de exemplare văzut pe insulă din anii 1960 încoace.

În total, peste 5.200 de pinguini mici (Eudyptula minor) au traversat plaja într-o singură noapte.

Insula Phillip, cunoscută sub numele de Millowl de către indigenii Bunurong, găzduiește cea mai mare colonie de pinguini mici din Australia, care are în prezent aproximativ 40.000 de păsări, potrivit Penguin Foundation, un grup care finanțează eforturile de cercetare și conservare de pe insulă.

Aceasta este cea mai mică specie de pinguini din lume; păsările nu cresc mai mult de 40 de centimetri în înălțime, potrivit Muzeului Australian.

Parada celor mai mici pinguini, un fenomen obișnuit care a luat amploare

În fiecare zi, la amurg, un subset al populației de pinguini din Insula Philip înoată înapoi la țărm după ce a vânat pești, calamari, krill și mici crustacee în ocean, apoi se îndreaptă spre țărm, spre locurile de cuibărit.

Acest eveniment, cunoscut la nivel local sub denumirea de „Parada Pinguinilor”, atrage un număr mare de turiști în Phillip Island Nature Parks, unde vizitatorii pot „sta și privi parada celor mai mici pinguini timp de 50 de minute” în fiecare noapte, a spus Paula Wasiak, cercetător de teren la Phillip Island Nature Parks.

„Privitul pinguinilor are loc în aceeași locație de peste 50 de ani, iar păsările s-au obișnuit cu activitatea nocturnă de-a lungul timpului”, a spus ea. (Dacă nu puteți ajunge pe insulă în persoană, puteți viziona transmisiuni live ale paradei pe Facebook sau YouTube.)

Cea mai mare „paradă” de până acum

La finalul zilei de 3 mai, un număr neobișnuit de mare de pinguini a luat parte la paradă: 5.219 pinguini mici au ieșit simultan pe țărm, îndreptându-se către cuiburile lor.

„Nu ne-a venit să credem că peste 5.000 de pinguini au ieșit din apă în mai puțin de o oră”, a spus Wasiak.

Parada celor mai mici pinguini
Foto: Profimedia

Pentru a număra păsările, gardienii parcului se așază pe cele patru „autostrăzi” principale ale pinguinilor (căi dedicate pe care păsările le folosesc întotdeauna pentru a ajunge la țărm), a spus Wasiak.

„Pinguinii mici se deplasează în grupuri și folosesc același traseu de fiecare dată când intră în colonie”, iar pe parcursul paradei de 50 de minute, rangerii numără fiecare pasăre care trece pe aceste drumuri, a spus ea.

Parada celor mai mici pinguini bate record după record

Recordul pentru cea mai mare paradă de pinguini a insulei tocmai fusese doborât în săptămâna precedentă, pe 29 aprilie, când 4.592 de păsări au ajuns la țărm deodată, a declarat Wasiak. Recordul anterior a fost stabilit într-o noapte de noiembrie a anului 2021, când 4.435 de păsări s-au năpustit pe nisip și spre cuiburile lor, potrivit ABC Gippsland, un post local de știri.

În general, paradele din luna mai au inclus un număr surprinzător de mare de pinguini, aproximativ 3.000-5.000 de păsări defilând în fiecare noapte.

„A fost parada celor mai mici pinguini în fiecare noapte, ceea ce este neobișnuit pentru această perioadă a anului, darămite în cifre record, așa cum vedem acum”, a spus Wasiak.

Când se întâmplă aceste fenomene de obicei?

Din punct de vedere istoric, cele mai mari parade au avut loc în noiembrie și decembrie, în vârful sezonului de reproducere a păsărilor, potrivit Fundației Penguin.

De ce au crescut paradele de pinguini din această lună la dimensiuni atât de impresionante? Este posibil ca evenimentul La Niña din acest an (în care alizeele puternice mătură Pacificul, din America de Sud până în Indonezia) să stimuleze aprovizionarea cu hrană în larg, ceea ce înseamnă că mai multe păsări se adună în apele de coastă, mai degrabă decât să caute hrană mai departe.

Pinguinii mici se hrănesc în principal cu pești mici (de exemplu, anșoa), care pot supraviețui doar într-un interval îngust de temperatură, a spus Wasiak. „Acest lucru sugerează că în timpul anilor cu La Niña, condițiile oceanului din jurul insulei Phillip sunt adesea ideale pentru o aprovizionare abundentă cu pește/hrană aproape de țărm”, a spus ea.

De obicei, atunci când nu se reproduc, pinguinii pot petrece până la o lună căutând hrană pe mare, a spus Wasiak. Cu mâncare mai aproape de țărm, pinguinii fac în schimb excursii rapide și ajung înapoi pe plajă exact la timp pentru parada de noapte, scrie Live Science.

Un habitat mai bun pentru pinguinii mici

Pe lângă prelungirea fenomenului La Niña, participarea în număr mare la paradă poate fi legată de un alt fenomen, cunoscut sub numele de „încercarea de reproducere de toamnă”, în care pinguinii mai în vârstă din colonie încearcă să se reproducă în afara sezonului de împerechere, a spus Wasiak. Această încercare de reproducere este de obicei precedată de o creștere a numărului de pinguini care se îndreaptă spre hrană.

Paradele mari din luna mai pot fi, de asemenea, rezultatul îmbunătățirilor constante ale habitatului insular al pinguinilor, a declarat Wasiak.

„Una dintre principalele zone în care observăm o creștere a frecvenței pinguinilor este în estul coloniei. În trecut, habitatul sărac și eroziunea din această zonă făceau ca pinguinii să aibă ajungă cu greu să își facă cuiburi aici”, a spus Wasiak.

„S-a depus multă muncă pentru îmbunătățirea structurii dunelor, pentru crearea de căi pentru pinguini și pentru restaurarea habitatului, ceea ce acum dă roade”, a încheiat ea.

Albinele pot învăța diferența dintre numerele pare și cele impare