Home » Natură » Primul nufăr gigantic descoperit în ultimii 100 de ani este cel mai mare din lume

Publicat: 08.07.2022

Un nufăr gigantic care a crescut în Kew Gardens Herbarium, din Londra, Marea Britanie, în ultimii 177 de ani s-a dovedit a fi o specie nouă, pe baza unei bănuieli remarcabile a unui expert în nuferi.

Acest lucru marchează prima descoperire a unei noi specii de nufăr gigantic în mai mult de un secol. Doar alte două specii cunoscute de astfel de nuferi există în faimosul gen Victoria și această nouă specie li se adaugă.

Descoperirea, publicată în Frontiers in Plant Science, a fost condusă de horticultorul Carlos Magdalena și de artista botanică Lucy Smith. Magdalena era convins că există un al treilea membru al genului Victoria după ce a văzut online fotografii ale plantei în 2006.

Un nufăr gigantic despre care nu s-a știut nimic timp de zeci de ani

„De aproape două decenii, examinez fiecare imagine cu nuferi sălbatici Victoria pe internet, un lux pe care botaniștii din secolul al XVIII-lea, al XIX-lea și din cea mai mare parte a secolului XX nu l-au avut”, a explicat Magdalena.

Două exemplare, cel de la Kew și unul care a crescut în National Herbarium of Bolivia în ultimii 34 de ani, se credea anterior a fi Victoria amazonica. Cu toate acestea, după o investigație îndelungată, echipa a reușit să confirme că este vorba de o nouă specie științifică.

Noul nume oferit acestui nufăr uriaș este în onoarea țării în care se găsește și a partenerilor bolivieni din proiect. Victoria boliviana se găsește în ecosistemele acvatice din Llanos de Moxos și este acum cea mai mare specie de nufăr gigantic din lume.

Cât de mare este acest nufăr?

Frunzele pot crește până la 3 metri în diametru, recordul fiind deținut în prezent de Grădinile La Rinconada din Bolivia, frunzele exemplarelor lor atingând o lungime uimitoare de 3,2 metri, scrie IFL Science.

Speciile din genul Victoria au fost dificil de caracterizat timp de mulți ani, în special pentru că colectarea de exemplare de nufăr uriaș sălbatic este foarte dificilă. În plus, „specimenele tip”, care sunt exemplare ale plantei care au fost implicate în procesul inițial pentru a ajuta la denumirea speciilor, a fost absente.

V. amazonica a fost prima specie care a fost numită în acest gen, în 1832, dar au lipsit datele pentru a compara cu aceasta orice eșantioane noi.

Un efort masiv

Pentru a ajunge la identificarea acestei specii, echipa a folosit o combinație de înregistrări istorice, geografie și înregistrări horticole, plus exemplare vii din întreaga lume. De asemenea, specialiștii au apelat la rețelele sociale folosind știința cetățenească pentru a se uita la imagini care etichetează Victoria și alți nuferi gigantici.

Artista botanică Lucy Smith a împărtășit suspiciunile lui Magdalena cu privire la nufăr în timpul vizitelor ei frecvente nocturne la seră pentru a ilustra planta, deoarece florile ei sunt deschise doar noaptea. Atunci și-a dat seama de trăsăturile unice și a început să le descrie prin operele ei de artă.

Natalia Przelomska și Oscar A. Pérez-Escobar, de la Kew, au efectuat o analiză aprofundată a ADN-ului V. boliviana și au descoperit că este foarte diferită genetic de cele două specii cunoscute. Rezultatele lor sugerează că V. boliviana este cel mai strâns înrudită cu V. cruziana și că aceste două specii s-au despărțit cu aproximativ un milion de ani în urmă.

Test de cultură generală. Cum se numește vântul uscat și fierbinte care străbate deșertul Sahara?

Tundra siberiană ar putea dispărea până la mijlocul acestui mileniu