Home » Natură » Cercetătorii au reprodus camuflarea calamarilor în celule umane

Cercetătorii au reprodus camuflarea calamarilor în celule umane

Publicat: 11.04.2023

Calamarii și caracatițele sunt unele dintre cele mai fascinante creaturi din oceane, înzestrate cu o capacitate unică de a-și schimba culoarea și transparența pielii. Acest lucru le conferă o aură aproape extraterestră, iar oamenii de știință încearcă să înțeleagă mecanismele din spatele camuflajului lor.

Celulele pielii de calamar nu pot fi cultivate în laborator, ceea ce le face aproape imposibil de studiat. Câțiva cercetători curajosi au găsit, însă, o soluție ingenioasă: replicarea capacității de camuflaj a calamarilor în celule umane.

„Am avut această idee nebunească de a vedea dacă am putea să captăm un anumit aspect al capacității țesuturilor pielii de calamar de a-și schimba transparența în culturile de celule umane”, a declarat Alon Gorodetsky, care a prezentat descoperirile echipei sale la o reuniune a Societății Americane de Chimie, într-un comunicat de presă.

Transparența controlată în laborator

Așa-numita „transparență reglabilă” a cefalopodelor funcționează printr-o combinație de colorare bazată pe pigmenți. Această combinație poate schimba cantitatea de lumină absorbită și colorare structurală, care afectează modul în care lumina este împrăștiată prin structuri micro și nanoscopice, a explicat Gorodetsky, potrivit Futurism.

Acesta s-a concentrat asupra leucoforelor, celule ale pielii care facilitează colorarea structurală prin intermediul unor proteine. Astfel de proteine se aglomerează de obicei și formează nanoparticule care pot să reflecte lumina care pare albă.

Lăsând lumina să treacă, suprafața poate părea transparentă. Cu o dispersie mai mare, pielea poate părea opacă. Scopul cercetătorilor a fost acela de a controla proteina din aceste celule, astfel încât să controleze transparența.

Pentru a testa acest lucru, echipa lui Gorodetsky a trebuit mai întâi să introducă genele care formează proteina din calamari în celulele umane, dar a fost nevoie de câteva modificări, pentru ca celulele umane îmbunătățite să producă acea proteină în mod stabil.

O mai bună înțelegere a pielii de calamar

În cele din urmă, ei au găsit salvarea în sare.

Prin adăugarea de sare în mediul culturilor celulare, proteina din celulele umane a început să se aglutineze în nanoparticule mai mari. Cu cât se adăuga mai mult, cu atât mai mari deveneau aglomerările de proteină. Acest lucru le-a permis, de fapt, să regleze transparența prin controlul cantității de sare.

Scopula acestei descoperiri nu are legătură cu crearea de oameni invizibili. În schimb, Gorodetsky speră că descoperirile echipei sale le vor permite oamenilor de știință să obțină o mai bună înțelegere a celulelor pielii de calamar.

Test de cultură generală. Cum se numește stratul exterior al pielii?

Companiile pot face computere cu celule umane. Care sunt implicațiile etice?

Calamarii au abilitatea de a-şi modifica ARN-ul