Home » Știință » Reuşită de excepţie a savanţilor: au transformat celulele pielii direct în neuroni

Publicat: 10.09.2017
Cercetătorii de la Washington University din St. Louis au reuşit să transforme celulele prelevate din pielea adulţilor în neuroni fără să treacă prin faza stem. Tehnica face posibilă studierea acestor neuroni motori ai sistemului nervos central în laborator.

Spre deosebire de neuronii de şoarece studiaţi până acum, cei umani vor oferi cercetătorilor un nou instrument extrem de util, mai ales în condiţiile în care aceştia nu pot preleva mostre de la oamenii în viaţă la fel de uşor cum pot obţine mostre de piele, scrie Science Daily.

Abilitatea specialiştilor de a transforma celulele pielii umane în alte tipuri de celule, precum neuronii, are potenţialul de a îmbunătăţi înţelegerea bolii şi a duce la noi abordări în tratarea diferitelor boli neurodegenerative.

Pentru a converti celulele pielii în neuroni, experţii au expus aceste celule la semnale moleculare care sunt de obicei prezente în creier.

De asemenea, în cadrul noului studiu, cercetătorii au caracterizat procesul de rearanjare al celulelor, aducând detalii în ceea ce priveşte reprogramarea celulelor în neuroni, care mai apoi pot fi transformaţi la rândul lor în anumite tipuri de neuroni.

S-a descoperit ”viaţa secretă a neuronilor”! CREIERUL nostru este mult mai PERFORMANT decât s-a crezut până acum