Home » Natură » Nimeni nu știe cum o specie de broaște reușește să producă o substanță psihedelică

Foto: Holger Krisp/Wikimedia Commons, CC BY 3.0
Publicat: 18.10.2023

Cercetătorii s-au întrebat dacă sursa pentru substanță psihedelică ar putea fi în dieta acestor broaște și au fost destul de surprinși să vadă ce mănâncă creaturile.

Secreția lăptoasă a broaștei Incilius alvarius conține ceea ce ar putea fi cel mai puternic compus psihedelic de pe Pământ, totuși cercetătorii nu au descoperit încă cum își produce micuța creatură substanța psihedelică.

Căutând sursa secrețiilor uluitoare ale amfibianului, autorii unui studiu încă neevaluat de colegi au studiat stomacul a zeci de broaște, dezvăluind un sortiment ciudat și interesant de articole devorate.

Cum își produce Incilius alvarius substanța psihedelică?

Incilius alvarius este singurul animal cunoscut care produce compusul psihedelic 5-MeO-DMT. Când este fumată, această substanță generează o stare de scurtă durată, dar incredibil de puternică, care a fost asemănată cu intrarea într-un „vid” existențial, potrivit IFLScience.

Deși nu este clar modul în care broasca produce compusul, autorii studiului au bănuit că dieta animalului, care constă din furnici și gândaci toxici, ar putea conține câteva indicii. Prin urmare, ei au studiat conținutul stomacului a 29 dintre micile anure care trăiesc în orașul Tucson, Arizona, și în jurul lui și le-au comparat cu lucrurile cu burtă ale altor 21 de broaște care locuiesc în aceeași regiune.

„Am descoperit că furnicile și gândacii, dintre care mulți au apărare chimică, sunt prada dominantă pentru I. alvarius”, dezvăluie cercetătorii. Unele dintre broaște au înghițit și păianjeni și viespi, în timp ce un individ mai îndrăzneț a mâncat un scorpion scoarță-de-copac-de-Arizona, „a cărui înțepătură este extrem de dureroasă și potențial letală pentru oameni”. Un alt individ mâncase o carcasă de glonț.

Interesant este că unele dintre furnicile din dieta broaștelor erau din genul Pogonomyrmex, care conține numeroase specii despre care se știe că produc efecte psihedelice atunci când sunt consumate. Cu toate acestea, rezultatele acestui studiu au indicat că I. alvarius nu consumă aceste furnici în cantități suficiente pentru a oferi o sursă majoră de 5-MeO-DMT.

Cercetătorii pot face doar presupuneri

Cercetătorii au remarcat, de asemenea, că s-a descoperit că mai multe specii de broaște nepsihedelice au mâncat aceleași furnici și că broaștele I. alvarius din diferite medii au diete foarte divergente, dar totuși produc 5-MeO-DMT în cantități similare. În general, aceste descoperiri „sugerează că o sursă alimentară directă de 5-MeO-DMT este puțin probabilă la broaștele I. alvarius”, concluzionează autorii studiului.

După ce au exclus furnicile, gândacii, scorpionii, viespile și chiar gloanțele ca ingredient principal în mâzga psihedelică de broască, cercetătorii pot doar să speculeze cu privire la originile acestui reziduu halucinant. Anterior, s-a sugerat că animalul poate genera compusul folosind o enzimă numită 5-Hidroxiindol-O-metiltransferază și, deși prezența acestui catalizator nu a fost confirmată la I. alvarius, autorii recunosc că acesta ar putea fi răspunsul.

Deocamdată, totuși, tot ceea ce știm cu siguranță despre broaștele I. alvarius este că numărul lor este în scădere din cauza recoltării în exces a substanței lor psihedelice.

Studiul este disponibil în prezent ca preprint pe BioRxiv.

Rechinii de pe coasta Floridei se hrănesc cu drogurile aruncate în apă de traficanți

Test de cultură generală. Care este cel mai mic mamifer din lume?

Un pește cu dinții ca de om, descoperit în iazul din spatele unei case din SUA