Home » Sporturi » Motorbike

Motorbike

Publicat: 12.07.2006
Unii dintre noi se simt in siguranta doar pe cele patru roti ale masinii. Altii le prefera pe cele doua ale motocicletei. Mai exista si o a treia categorie ? niste tipi putin sariti, si la propriu, si la figurat, care se simt in largul lor doar atunci cand ruleaza cand pe o roata, cand pe alta, sau, si mai si, cu rotile in aer.

Nu te astepta la o poveste de genul: ?In urma cu X ani, a aparut o asociatie din care fac parte numai cei alesi, cu aptitudini speciale…? Nu. De data aceasta, un permis de categoria A si bani (nu tocmai putini) pentru achizitionarea unei motociclete (cu mojo) sunt singurele conditii obiective pentru obtinerea de senzatii extreme. In rest, totul depinde de tine si se face pe riscul tau: curaj, pasiune, talent, indemanare si, nu in ultimul rand, o doza de nebunie. Motociclismul acrobatic este, teoretic, accesibil oricui si se poate practica aproape oriunde, intrucat putine forme de relief stau in calea amatorului de adrenalina pe doua roti. E adevarat ca si aceasta ?disciplina? isi are profesionistii sai ? iar aici trebuie sa amintim de competitiile de mototrial ? dar, in general, cand vine vorba de stuntbiking, it?s all about the show.

Asemenea celor mai multe dintre hobby-uri, si motociclismul extrem ?mananca? bani (si sanatate, ar spune unii…) si se cere facut public (putina lauda de sine nu strica niciodata). De aceea, meseriasii ghidonului, individual sau in echipe, isi ofera serviciile pentru diferite evenimente si organizeaza competitii cu premii. Asta nu inseamna ca, in cazul lor, munca devine sinonima cu? neplacerea. Dimpotriva. Daca la dealurile, padurile si soselele publice sponsorii adauga circuite speciale, piste de avion sau custi sferice din otel, distractia nu poate decat sa sporeasca, atat pentru privitori, cat si pentru performeri.
de Costel Croitoru


FACTS


Moto fact


Executarea unui stoppie (oprirea pe roata din fata) presupune o coordonare si un simt al echilibrului perfecte. La inceput, corpul trebuie pozitionat exact pe centrul motocicletei.

Dupa accelerarea initiala, se actioneaza ambreiajul si incepe franarea cu aproape 80% din forta totala, moment in care partea din spate a motorului incepe sa se ridice. Urmeaza o combinatie de transfer al greutatii pe roata din fata, cu dozarea atenta a fortei de franare si cu mentinerea echilibrului.

Tags:
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase