Home » Stiinta » PREMIERĂ. Sonda spaţială Dawn a ajuns pe orbita planetei pitice Ceres. Este prima din istorie care reuşeşte această performanţă – VIDEO

Autor: Corina VÂRLAN 03.06.2015
Sonda spaţială Dawn a celor de la NASA a ajuns pe orbita planetei pitice Ceres. Aceasta se afla la circa 61.000 de kilometri de Ceres atunci când a intrat în câmpul gravitaţional.

Echipa care conduce misiunea de pe Pământ, din Pasadena, California, a primit un semnal de la sondă care le-a confirmat că aceasta funcţionează corect şi că a intrat pe orbită.

„De la descoperirea ei în 1801, Ceres a fost cunoscută ca o planetă, apoi ca un asteroid, iar mai târziu ca o planetă pitică”, a declarat Marc Rayman, inginerul şef al misiunii. „Acum, după o călătorie de 4,9 miliarde de kilometri şi 7,5 ani, Dawn numeşte Ceres ”, a mai spus el.

Pe lângă faptul că este prima care vizitează planeta pitică, sonda spaţială Dawn este şi prima care îndeplineşte două misiuni în spaţiu. În perioada 2011-2012, aceasta a explorat asteroidul gigant Vesta, oferindu-le cercetătorilor atât informaţii indispensabile despre corpul ceresc, cât şi mii de fotografii.

Ceres şi Vesta sunt poziţionate în centura de asteroizi aflată între planetele Marte şi Jupiter.

Sursă: NASA