Home » Stiinta » Când au apărut strămoşii noştri, primii europeni de tip caucazian

Când au apărut strămoşii noştri, primii europeni de tip caucazian

Descopera 04.09.2015
Când au apărut strămoşii noştri, primii europeni de tip caucazian
Europeanul de tip caucazian - cu pielea "albă" - a apărut în urmă cu mai puţin de 8.000 de ani, potrivit unui studiu prezentat recent la o conferinţă anuală organizată de antropologii americani, pe 26 martie, informează slate.fr.

Oamenii de ştiinţă ştiau deja că primii oameni veniţi în Europa – în urmă cu 40.000 de ani – aveau pielea „neagră”, iar noile date arată că populaţiile de vânători-culegători care trăiau în Spania, Luxemburg şi Ungaria în urmă cu 8.500 de ani aveau la rândul lor o piele de culoare închisă, precizează un studiu publicat în revista Science.

Pentru a ajunge la aceste rezultate, cercetătorii au comparat genomurile unui număr de 83 de indivizi ale căror rămăşiţe pământeşti au fost descoperite în mai multe situri arheologice europene. Savanţii au dezvăluit în luna februarie că europenii din zilele noastre au ca strămoşi trei populaţii străvechi de vânători-culegători şi agricultori.

Un studiu realizat de o echipă de biologi a dezvăluit în februarie faptul că o populaţie importantă de crescători de animale din nordul Mării Baltice a ajuns în Europa în urmă cu 8.000 de ani şi a supravieţuit până în urmă cu 3.000 de ani.

„Ceea ce bănuiam noi era corect: apariţia pielii depigmentate s-a datorat unui uimitor amestec produs între diversele populaţii dispersate în nordul Europei”, a explicat Nina Jablonski, profesor de paleontologie la Universitatea Pennsylvania din Statele Unite. „Acest rezultat este interesant şi ne arată cât de recente sunt evoluţiile populaţiilor europene”, a adăugat ea.

Oamenii de ştiinţă au descoperit că lipsa a două gene, SLC24A5 şi SLC45A2, au contribuit la depigmentarea pielii europenilor. Această „albire” s-a datorat nevoii populaţiilor europene de a se adapta traiului în regiuni cu expunere îndelungată la soare, au subliniat autorii studiului.