Home » Stiinta » În exces, această vitamină produce acnee

În exces, această vitamină produce acnee

Autor: Alexandra PELE 06.30.2015
În exces, această vitamină produce acnee
Vitamina B12 este esenţială pentru buna funcţionare a sistemului nervos, dar şi pentru producerea de sânge. În ciuda convingerilor că un lucru bun nu poate fi stricat niciodată, un studiu publicat recent sugerează că excesul de B12 poate duce la probleme ale tenului.

Cercetătorii de la Universitatea California din Los Angeles susţin că vitamina B12 alterează activitatea unei anumite specii de bacterii ale pielii asociată cu acneea. Mai exact, excesul de B12 duce la producerea unor compuşi care declanşează inflamarea pielii.

B12 se regăseşte în mai multe tipuri de alimente, printre care ouăle, carnea şi peştele, însă cercetătorii nu cred că o schimbare de regim i-ar putea pe cei care suferă de acnee. Pe de altă parte, dacă cercetările ulterioare vor stabili o relaţie clară între B12 şi apariţia acneei, cei predispuşi la dezvoltarea acestei boli de piele ar putea încerca să fie mai atenţi la suplimentele pe care le iau, această vitamină fiind frecvent întâlnită în pastilele cu multivitamine.

Cercetătorii au încercat să găsească o explicaţie pentru activitatea bacteriei Propionibacterium acnes (P. acnes), care duce la apariţia acneei la unele persoane. Ei au luat mostre de piele atât de la indivizi afectaţi, cât şi de la persoane cu tenul curat, cultivând speciile de bacterii în laborator.

Pentru a analiza relaţia în detaliu, persoane fără probleme cu tenul au fost injectate cu B12. Un pacient a dezvoltat acnee la doar o săptămână după injectarea cu B12.

În faza finală a studiului, echipa de cercetători a cultivat P. acnes în laborator. Bacteria a fost expusă la B12 ceea ce a dus la creşterea producerii unui compus inflamator numit porfirină, substanţă asociată deja cu apariţia acneei.

Cu toate că acest studiu nu dovedeşte clar că vitamina B12 este responsabilă pentru apariţia acneei, vitamina este capabilă să modifice expresia genelor în bacteriile de piele.

Sursă: IFLScience