Home » Știință » Descoperire revoluţionară: Maladia Alzheimer poate fi detectată chiar cu câteva decenii înainte de a se manifesta

Publicat: 24.10.2015
Maladia Alzheimer poate fi detectată într-un stadiu incipient, uneori cu câteva decenii înainte de a începe să se manifeste, cu ajutorul unui test care utilizează programele de realitate virtuală, creat de cercetătorii din Germania, informează bbc.com.

Mai multe persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 30 de ani au fost invitate să se plimbe într-un labirint virtual, cu scopul de a testa funcţionarea anumitor celule cerebrale. Persoanele cu cel mai mare risc genetic de a dezvolta Alzheimer ar putea fi identificate graţie scorurilor obţinute în acest test, au precizat specialiştii germani în ştiinţe neurologice.

Noua metodă ar putea fi utilizată în cadrul unor studii viitoare, în procesul de diagnosticare şi în noi tratamente, afirmă autorii studiului, publicat în revista Science.

Oamenii de ştiinţă germani, coordonaţi de Lukas Kunz, de la Centrul german pentru boli neurodegenerative din Bonn, spun că voluntarii din grupul cu cel mai mare risc de Alzheimer au parcurs labirintul într-un mod diferit faţă de ceilalţi participanţi. De asemenea, ai au prezentat o funcţionare redusă a unui anumit tip de celule cerebrale care sunt implicate în orientarea spaţială.

Experimentul ar putea explica motivul pentru care persoanele afectate de demenţă întâmpină probleme de orientare.

Deşi genele joacă un anumit rol în declanşarea demenţei, efectele lor sunt complexe, iar multe dintre ele sunt deocamdată necunoscute.

Laura Phipps, medic la fundaţia Alzheimer’s Research, consideră că studiul cercetătorilor germani s-a concentrat pe persoane tinere, sănătoase, cu un risc sporit de Alzheimer, sugerând că acele persoane ar putea să prezinte deja semne de alterare a capacităţii de orientare în spaţiu cu câteva decenii înainte ca boala să înceapă să se manifeste.