Home » Știință » O nouă teorie a fost demontată. Lumea în care trăim nu este o imensă hologramă – FOTO

Publicat: 08.12.2015
Ipoteza universului holografic a fost formulată de profesorul Craig Hogan.

Conform teoriei „Universului holografic”, oamenii sunt de fapt personajele unui show de televiziune, iar percepţia noastră tridimensională asupra lumii ar fi de fapt doar o emisiune proiectată într-un cadru 2D. Specialişti din cadrul Fermilab, SUA, au întreprins o serie de cercetări, ale căror rezultate demontează teoria anterior menţionată.

Pentru a dovedi faptul că teoria „Universului holografic” nu este valabilă, fizicienii de la Fermilab au construit un dispozitiv, pentru a testa ipoteza conform căreia spaţiul şi timpul sunt două mecanisme care se comportă în mod similar. Această opinie a fost formulată de Craig Hogan, profesor de astronomie în cadrul Universităţii din Chicago.

Cercetările, întreprinse cu ajutorul holometrului, au durat aproximativ un an şi s-au finalizat cu rezultate, prin care s-a dovedit faptul că „Universul holografic” nu există.

Specialiştii spun că fiecare dintre noi poate demonstra inexactitatea teoriei, apropiindu-ne de ecranul televizorului. În acel moment, putem observa pixelii care formează imaginile rulate. Cercetătorii sunt de părere că Universul poate fi comparat cu imaginile compuse din pixeli, însă „pixelii” din spaţiul cosmic au dimensiuni de 10 la puterea a 18-a mai mici decât un atom. Această scală este cunoscută în lumea ştiinţifică drept „scala Planck” .

Conform acestei legi a mecanicii cuantice, este imposibil să cunoaştem locaţia şi viteza exactă a vitezelor particulelor subatomice. Prin urmare, dacă Universul nostru ar fi bidimensional, corpurile care îl compun nu ar avea o structură moleculară fixă.

Sursa: Mail Online.