Home » Stiinta » Laptele matern este elememntul de bază în crearea unui VIRUS extrem de util. ”Rezultatul experimentelor au fost izbitoare”

Publicat: 26.01.2016
Oamenii de ştiinţă au transformat o proteină cheie din laptele matern într-un „virus artificial”, care are capacitatea de a căuta şi distruge bacteriile. Această opţiune permite crearea unei noi arme puternice în lupta împotriva bacteriilor rezistente la medicamente.

Virusul artificial este capabil să distrugă bacteriile aproape instantaneu prin forarea în membrana celulelor lor. Acest lucru înseamnă că bacteriile nu vor avea şanse să-şi construiască apărarea împotriva unui astfel de atac, deci ar putea fi o armă bună împotriva bacteriilor rezistente la medicamente. Pe lângă asta, noul virus are potenţialul de a realiza terapii genice celulelor umane, păstrând în acelaşi timp bacteriile sub control.

Este bine cunoscut faptul că laptele matern are multiple proprietăţi benefice în creşterea şi dezvoltarea copiilor. Aceste calităţi se datorează unor proteine cunoscută sub denumirea de lactoferină, care este capabilă să distrugă o serie de bacterii dăunătoare, ciuperci şi virusuri.

Cele mai multe dintre proprietăţile antimicrobiene ale lactoferinei se datorează unui fragment de aminoacizi, iar o echipă de cercetători britanici de la Laboratorul Naţional de Fizică, în colaborare cu cei de la Colegiul Universitar din Londra, au înţeles că aceste efecte puternice sunt numai începutul, iar aceste fragmente pot fi capabile şi de alte efecte puternice în ce priveşte agenţii patogeni.

„Rezultatul experimentelor noastre din laborator au fost izbitoare. Capsulele acţionau ca proiectile de perforare a găurilor mici în membranele celulelor bacteriale, fapt care s-a înfăptuit cu rapid şi eficient”, a declarat unul dintre cercetatori, Hasan Alkassem.

Acesta este cel mai bun dintre toate virusurile artificiale create, care nu afectează celulele umane. În schimb, el pur şi simplu infectează celulele bacteriene ca un virus.

„Cu gene terapeutice, capacitatea acestui virus ar putea fi folosită şi pentru a trata afecţiuni care rezultă dintr-o singură genă ce a suferit mutaţie. Siclemia – fibroza chistică sau distrofia musculară – Duchenne sunt, în prezent, incurabile, dar pot fi vindecate prin corectarea genelor care au suferit mutaţie”, a declarat reprezentantul Laboratorul britanic Naţional de Fizică.

Există încă un drum lung de parcurs înainte ca aceste lucruri să fie aplicate. Virusul artificial derivat în baza laptelui matern trebuie testat pe modele animale pentru a se asigura că acesta este sigur şi eficient. Abia apoi va fi testat şi la om.

Ochii pot dezvălui vârsta reală. Ce secrete ascunde retina despre îmbătrânire?
NASA a anunțat că erupția din Tonga a fost „echivalentă cu sute de bombe Hiroshima”
Sfaturi simple pentru o clasare mai bună cu un conținut de calitate
O nouă ordine mondială, în viziunea Rusiei şi a Chinei. Cele două state contestă supremaţia SUA
Cercetătorii explică de ce atât de mulți oameni mor în timpul sau după actul sexual
Calviția, sau căderea părului, ar putea fi tratată cu ajutor din partea șoarecilor
Modă feminină atemporală – ce ar trebui să aibă fiecare femeie în garderoba ei?
De ce majoritatea europenilor și-ar dori să poată șterge ceva postat pe profilul lor de socializare în 2021