Home » Stiinta » 4 teorii referitoare la viaţa extraterestră de pe alte planete. Este posibil, totuşi, să nu fim singuri în Univers – FOTO

Alin Motogna 01.30.2016

De-a lungul timpului, au fost emise extrem de multe teorii referitoare la apariţia şi evoluţia extratereştrilor, care ne-ar putea vizita într-un viitor mai mult sau mai puţin apropiat. Bineînţeles că, până în momentul de faţă, nu există nicio dovadă concludentă referitoare la existenţa vreunui organism care să fi trăit în spaţiul cosmic, dar acest lucru nu înseamnă că teoreticienii s-au oprit din a-şi expune ideile.

Iată câteva dintre cele mai suprinzătoare teorii, care au ca personaje principale extratereştri:

1. Pe suprafaţa unor planete există substanţe chimice, care pot declanşa apariţia formelor de viaţă

Deşi originea vieţii pe Pământ rămâne o problemă intens dezbătută de către oamenii de ştiinţă, noi studii arată că primele organisme au apărut pe planeta noastră în urmă cu peste 3 miliarde de ani, ca urmare a unor reacţii chimice complexe. Mai precis, se consideră că primele forme de viaţă s-au format în timpul interacţiunii dintre gazele, praful şi plasma provenite din norii interstelari. Toate aceste elemente au ajuns pe Terra prin intermediul asteroizilor şi meteorilor, care au lovit în trecut planeta noastră.

Foto: killerasteroids.org

Unii cercetători susţin că acest fenomen ar fi putut avea loc într-un mod similar şi pe suprafaţa altor planete. De exemplu, pe Titan, cel mai mare satelit al lui Saturn, au fost detectate elemente de aceeaşi natură cu cele descrise anterior. Prin urmare, dacă pe Pământ aceste substanţe au putut declanşa apariţia formelor de viaţă, de ce acest fenomen nu ar fi fost posibil şi în cazul altor corpuri cereşti, se întreabă teoreticienii.

2. Pe alte planete ar putea exista deja oceane şi lacuri, capabile să adăpostească organisme extraterestre

Dacă pe Terra primele forme de viaţă au apărut în apele oceanului planetar, ele s-ar fi putut dezvolta într-un mod similar şi pe alte planete. În acest sens, pe suprafaţa lui Marte sau a lui Titan s-au descoperit deja numeroase dovezi ale unor cursuri de apă, însă cel mai bun exemplu rămâne Europa, unul dintre sateliţii naturali ai lui Jupiter.

Foto: jpl.nasa.gov

În mod concret, cercetătorii susţin că pe suprafaţa satelitului Europa există un ocean gigant, acoperit în întregime cu un strat imens de gheaţă. Deocamdată, nu se ştie dacă în apele acestui presupus ocean există forme de viaţă.

3. Unele organisme de pe Terra pot supravieţui în spaţiul extraterestru

Pe planeta noastră există numeroase specii, care trăiesc în cele mai variate medii de viaţă, dar unele dintre acestea par să fie desprinse din filmele SF. Ele se numesc „extremofile” şi s-au adaptat în timp unor condiţii extreme de supravieţuire, cum sunt, de exemplu, temperaturile foarte ridicate din interiorul izvoarelor geotermale. Printre acestea se numără tardigradele, cunoscute şi sub numele de „urşi de apă”.

Foto: wired.com

Astfel de organisme trăiesc în medii de viaţă extreme, putând rezista la temperaturi foarte ridicate sau foarte scăzute, la condiţii de radioactivitate şi, cel mai important, po supravieţui în spaţiul cosmic. Această din urmă abilitate a suscitat interesul unor cercetători, care consideră că şi alte organisme se puteau dezvolta în mediul extraterestru.

4. În Univers sunt identificate din ce în ce mai multe planete asemănătoare cu Terra

Printre cei mai importanţi indicatori ai potenţialului unei planete de a găzdui forme de viaţă se numără dimensiunile acesteia, dar şi distanţa faţă de stelele care o orbitează. Până acum, telescopul Kepler a putut identifica numeroase planete asemănătoare cu Pământul, însă informaţiile primite la sol nu consituie dovezi concludente pentru a demonstra existenţa unor organisme. Mai mult decât atât, planetele cu o structură similară cu cea a Pământului se află la distanţe foarte mari faţă de noi, fapt care împiedică studierea în amănunt a posibilităţii explorării acestora.

Foto: sigmalive.com

Sursa: news.yahoo.com

Citeşte şi:  Cum arată înainte de recoltare alimentele exotice preferate

Acest peşte TRANSPARENT îşi capătă culoarea doar la maturitate. FOTO+VIDEO

5 conspiraţii din istorie care s-au dovedit a fi adevărate. Cea mai GRAVĂ a avut loc în SUA – FOTO+VIDEO

Un studiu clinic sugerează că depresia ar putea fi tratată cu gaz ilariant
Unde se poate respira cel mai curat aer din Europa
Colaborare între Facebook și Oculus pentru a crea ochelarii smart ai viitorului
O nouă generație de capre negre a apărut în Parcul Național Retezat
Noi focare de COVID-19 din China amenință principalul port din Statele Unite
Earth 300, iahtul care promite că va „salva lumea”
Tendințele care vor defini viitorul companiilor
O statuie veche de 1.800 de ani a fost găsită într-un oraș antic din Turcia
Criză alimentară în Coreea de Nord. Cât a ajuns să coste un pachet de cafea
O teorie faimoasă a lui Stephen Hawking, confirmată de oamenii de știință
Vremea va fi caniculară în următoarele săptămâni. La cât vor ajunge temperaturile?
Rolul României în Al Doilea Război Mondial. Cum am pierdut Basarabia şi Bucovina – FOTO