Home » Știință » Această metodă simplă pentru a învăţa matematica chiar funcţionează. Cum să-ţi ajuţi copiii să rezolve problemele de algebră sau geometrie

Publicat: 02.02.2016
Există o mulţime de strategii pentru maximizarea potenţialului de învăţare, dar unul dintre cei mai simpli catalizatori de studiu este literalmente la vârful degetelor.
Cercetătorii australieni au descoperit că copiii de vârstă şcolară reuşesc mai bine rezolvarea ecuaţiilor de matematică atunci când urmăresc cu degetul întrebarea, depăşind elevii care au citit pur şi simplu întrebările, fără a le atinge.

„Descoperirile noastre au o serie de implicaţii pentru profesori şi studenţi deopotrivă. Ele arată că învăţarea matematicii de către elevi poate fi îmbunătăţită în mod substanţial printr-o simplă adăugare a instrucţiunii de urmărire cu degetul a condiţiilor problemei de matematică”, a declarat psihologul în educaţie Paul Ginns, de la Universitatea din Sydney.

Cercetatorii au efectuat două studii separate în care au participat 275 de elevi cu vârste cuprinse între 9 şi 13 ani, şi au constatat că urmărirea formelor geometrice cu degetul şi cifrelor în probleme de algebră şi aritmetică au ajutat elevii la rezolvarea acestor problemele mai rapid şi mai uşor.

Nu este pe deplin înţeles de ce simplul act de a trece cu degetul peste o întrebare, în timp ce este citită, ar face să se răspundă mai uşor, dar cercetătorii consideră că această modalitate poate reduce sarcina cognitivă implicată în procesarea informaţiilor.

De exemplu, atingerea fizică şi urmărirea unghiurilor a unui triunghi ar putea duce la faptul ca aceste  informaţii să ajungă prioritar în creier, în timp ce înregistrarea acestor informaţii numai prin mijloace vizuale nu ar avea acelaşi efect, fapt demonstrat în studiu.

Este posibil ca actul fizic să poată reduce sarcina care revine memoriei de lucru şi capacităţii creierului de a stoca şi păstra date şi informaţii.

În timp ce rezultatele studiilor sunt noi, această metoda de învăţare în sine nu este una nouă. Elevii din şcolile Montessori au folosit mult timp o abordare tactilă pentru a învăţa alfabetul prin intermediul scrisorilor şmirghel, concepute pentru a ajuta la introducerea formei fizice a caracterelor individuale la copii pentru a-i ajuta să înveţe mai uşor.

„La nivelul clasei, profesorii pot ajuta elevii să înveţe conţinutul nou matematic prin intermediul unor instrucţiuni de urmările cu degetul a elementelor importante din exemplele care apar în manuale sau în caietele de lucru. Această abordare simplă de predare, cu costuri zero, poate îmbunătăţi eficienţa de instruire şi însuşire a matematicii în mai multe zone ale subiectului”, a declarat Ginns.

„Suntem aproape siguri că aceleaşi metode ar putea fi aplicate în clasă şi la subiecţii în afara matematicii, dar sunt necesare mai multe studii de cercetare”, a conchis Paul Ginns.

Vă recomandăm şi următoarele articole:

Test de cultură generală. Care mare personalitate istorică a avut o dublură?
Rechinii brazilieni prezintă urme de cocaină în organism, au descoperit cercetătorii
Trenuri întârziate în Anglia după ce o broască țestoasă s-a urcat încet pe șine
Câți bani ar putea primi de la Guvern elevii cu media 10 la Evaluarea Națională și Bacalaureat?
În urmă cu 107 ani avea loc cea mai mare bătălie de pe Frontul românesc din Primul Război Mondial: „Mărăşeşti fu mormântul iluziilor germane”
George Clooney l-a lăudat pe Joe Biden pentru „salvarea democrației”
Criză de apă în Grecia în plin sezon turistic
Șefa Serviciilor Secrete a demisionat după atentatul asupra lui Donald Trump
Cât a costat criza provocată de Crowdstrike? 8,5 milioane de PC-uri au fost afectate
Cum a plecat un medic român la război: Tată-meu mi-a dat sabia şi revolverul lui, restul l-am adunat cum am putut
Comoara găsită de roverul Curiosity pe Marte după ce a crăpat o stâncă
O adevărată „mină de aur”: 800 de tipuri de grâu ar putea salva lumea
Sfaturile lui Titu Maiorescu pentru tânărul politician Constantin Argetoianu
Cromozomi antici de mamut lânos, descoperiți în piele veche de 52.000 de ani
Anestezicele ar funcționa prin inducerea haosului în creier
Noi speranțe în lupta cu HIV, după ce încă un bărbat a fost vindecat de virus
Test de cultură generală. Ce obicei alimentar ciudat avea Charles Darwin?
Un telescop spațial care a costat mai bine de 800 de milioane de dolari a fost avariat de „un micrometeoroid”