Home » Stiinta » Reuşita fără precedent a fizicienilor britanici. Ce s-ar întâmpla în cazul în care Universul ar fi format din cinci dimensiuni – FOTO

02.22.2016
Cercetătorii din cadrul Universităţii din Cambridge au folosit unul dintre cele mai puternice supercomputere din Europa, "COSMOS"

Pentru prima dată, oamenii de ştiinţă au reuşit să simuleze evoluţia găurilor negre într-un univers format din cinci dimensiuni. Experimentul a fost realizat cu scopul de a demonstra posibilitatea în care Universul nostru ar avea mai mult de patru dimensiuni, aşa cum se consideră în momentul de faţă. În cazul în care acest lucru ar fi putea fi admis, legile fizicii ar trebui rescrise în totalitate.

Fizicienii au presupus că într-un Univers cu cinci dimensiuni, găurile negre ar avea mai degrabă forma unor inele. Acestea ar evolua în timp, devenind tot mai subţiri, până în momentul în care se dezintegrează şi formează alte structuri, de dimensiuni mai mici.

Existenţa „inelelor negre” a fost propusă, pentru prima dată, în anul 2002, însă, până acum, nimeni nu a reuşit să simuleze modul în care acestea ar putea evolua. Pentru a obţine această reuşită, cercetătorii din cadrul Universităţii din Cambridge au folosit unul dintre cele mai puternice supercomputere din Europa, „COSMOS”. Acesta are capacitatea de a efectua 38,6 trilioane de calcule pe secundă.

Foto: ctc.cam.ac.uk

În cazul în care inelele negre ar exista, ele ar pune în dificultate lumea ştiinţifică, deoarece au în componenţa lor aşa-numitele „inele ultragravitaţionale”. În cadrul acestora, gravitaţia este atât de mare, încât se produce starea de „singularitate gravitaţională”, un eveniment despre care se crede că vine în contradicţie cu absolut orice lege a relativităţii generale.

Foto: hngn.com

Într-un univers cu patru dimensiuni, singularitatea gravitaţională reprezintă punctul în care gravitaţia unei găuri negre atinge nivelul cel mai ridicat. Acest fenomen are loc în zona centrală a găurii negre şi are ca limită de acţiune orizontul de evenimente al acesteia. „Atât timp cât singularitatea gravitaţională are loc doar în limita orizonului de evenimente, legile relativităţii generale rămân valabile. Prin urmare, noi vom putea prezice în continuare modul în care evoluează Universul, în afara găurilor negre”, a declarat fizicianul Markus Kunesch.

Foto: universesandbox.com

Există, însă, posibilitatea în care singularitatea gravitaţională ar putea exista şi în exteriorul orizontului de evenimente al unei găuri negre. În acest caz, dacă un obiect s-ar distruge în Univers, sub o presiune extrem de mare, iar el nu ar fi înconjurat de un orizont de evenimente, s-ar produce nu dezastru total, care nu ar putea fi înţeles prin intermediul legilor fizicii. Prin urmare, există probabilitatea ca Teoria relativităţii generale, formulată de Albert Einstein în anul 1916, să fie falsă.

Vă mai recomandăm şi: Ce se găseşte în brânzeturile rase, care se vând ca ”100 % parmezan”? Scandalul din industria alimentară din SUA

Pericolele majore la care sunt expuse păsările migratoare. ”Ameninţările sunt mari”

Un tezaur fascinant, descoperit de doi tineri într-o pădure din Dâmboviţa. ”Când a ajuns şi a văzut ce era în groapă, nu-şi mai găsea cuvintele” – FOTO

Britanicii sau irlandezii au ajuns în Insulele Feroe înaintea vikingilor
Astrofizicienii au ajuns la concluzia că găurile negre supermasive ar putea avea „prieteni”
Noul inamic al narvalului
Cum a descoperit Benjamin Franklin electricitatea: A folosit cu adevărat zmeul și cheia?
Este Muntele Everest într-adevăr cel mai înalt de pe Pământ?
20 de ani de monede și bancnote euro. Avantaje, dezavantaje şi absurdităţi
Apple este prima companie de 3 trilioane de dolari din lume
„Fata cu cercel de perlă”, expresia enigmatică și cadrul intim al lui Vermeer
Misiuni spațiale de neratat în 2022: Ce planuri au NASA, SpaceX și Blue Origin?
Cai putere – de ce încă mai folosim această unitate de măsură?
Simțul nostru al mirosului este un sistem de avertizare surprinzător de rapid în caz de pericol