Home » Stiinta » Suntem cu un pas mai aproape de a obţine combustibilul perfect. Experiment excepţional al chimiştilor americani

Autor: Alin Motogna 02.24.2016
Oamenii de ştiinţă au realizat un experiment, în cadrul căruia au folosit pudră de dioxid de titan

O echipă formată de chimişti şi fizicieni din cadrul Universităţii din Texas au demonstrat că pot folosi lumina, căldura şi presiunile înalte, pentru a converti dioxidul de carbon şi apa în combustibil lichid. Cu ajutorul acestei surse de energie regenerabilă, efectele provocate de fenomenul încălzirii globale ar putea fi limitate şi, chiar mai mult decât atât, în atmosferă ar fi prezent mai mult oxigen, deoarece acesta este eliminat în timpul reacţiei chimice, care are loc în timpul procesului de combustie.

Metoda folosită de către oamenii de ştiinţă americani a constat în transformarea dioxidului de carbon şi a apei în hidrocarburi lichide şi oxigen, la o temperatură cuprinsă între 180 şi 200 de grade Celsius şi o presiune de până la 6 atmosfere. „Suntem primii care au folosit lumina şi căldura pentru a sintetiza hidrocarburi lichide din dioxid de carbon şi apă, în doar o singură fază”, a declarat profesorul Brian Dennis.

Catalizatorul folosit în cadrul experimentului a fost dioxidul de titan, a cărui pudră nu are capacitatea de a absorbi în totalitate lumina din spectrul vizibil. „Următorul pas pe care trebuie să îl facem este să dezvoltăm un fotocatalizator care să răspundă mult mai bine la stimulul fasciculelor de lumină. De-abia atunci vom putea folosi întreg spectrul luminii pentru a obţine combustibilul pe care ni-l dorim”, a adăugat Frederick MacDonnell, un alt membru al echipei de cercetare.

Pentru a obţine cele mai bune rezultate, oamenii de ştiinţă au folosit în cadrul experimentului două oglinzi parabolice, care aveau scopul de a îndrepta cât mai multă lumină solară asupra pudrei de dioxid de titan. S-a demonstrat, astfel, nu doar faptul că se obţine o anumită cantitate de combustibil, ci şi că rezultă energie în exces, care poate fi folosită în cele mai diverse scopuri.

În momentul de faţă, chimiştii americani încearcă să dezvolte noi tipuri de  fotocatalizatori. Scopul final este de a crea un sistem, capabil să folosească energia solară pentru a dezintegra moleculele de apă în hidrogen şi oxigen. Se speră ca la finalul acestui proces să rezulte hidrogen, care va fi folosit pe post de combustibil.

Sursa: sciencedaily.com