Home » Stiinta » Descoperire DE PROPORŢII referitoare la exploziile rapide de unde radio. Este pentru prima dată când se observă un astfel de fenomen

Autor: Alin Motogna 03.03.2016

Deşi oamenii de ştiinţă susţin că au înţeles pe deplin comportamentul exploziilor rapide de unde radio, se pare că nu este tocmai aşa. Pentru prima dată în istorie, ele au fost detectate în mod repetat, într-un interval foarte scurt de timp.

Sursa, denumită „FRB 121102”, a fost identificată în anul 2012. Anul trecut, o echipă internaţională de cercetători au utilizat telescopul radio amplasat în cadrul Observatorului din Arecibo (Puerto Rico), pentru a studia acest punct în care se produceau exploziile de unde radio.

Spre surprinderea lor, au observat nu numai o detonaţie cosmică de acest gen, aşa cum se întâmplă de obicei, ci zece. Dat fiind faptul că astfel de evenimente nu au fost observate, până acum, în mod repetat, echipa de cercetare susţine că exploziile au fost produse de o stea neutronică foarte puternic magnetizată, aflată în exteriorul galaxiei noastre.

Exploziile rapide de unde radio au fost descoperite pentru prima dată în urmă cu doar un deceniu. Aceste fenomene sunt extrem de rare şi se produc în mod izolat. Prin urmare, oamenii de ştiinţă întâmpină dificultăţi mari în a le înţelege originea şi evoluţia.

„Din moment ce vom localiza cu precizie sursa acestor explozii multiple, vom putea să comparăm rezultatele observaţiilor făcute cu telescoapele optice şi cele cu raze X, pentru a afla dacă aceste fenomene se produc în interiorul unor galaxii neidentificate până acum. Descoperirea unor astfel de sisteme ne va ajuta foarte mult să înţelegem comportamentul exploziilor rapide de unde radio”, susţine astronomul olandez Jason Hessels.

Vă mai recomandăm şi: Cuplurile care ascultă muzică împreună au o viaţă sexuală mai împlinită şi o relaţie mult mai fericită