Home » Stiinta » Sistemul care permite identificarea Alzheimer-ului cu 15 ani înainte de apariţia simptomelor. ”Detectarea precoce va ajuta la amânarea debutului bolii”

Autor: Marina Manastîrlî 05.14.2016
Cu trecerea timpului, tot mai multe persoane sunt diagnosticate cu Alzheimer, din nefericire boala devastatoare progresează rapid şi este diagnosticată, de cele mai multe ori, într-un stadiu sever.

Oamenii de ştiinţă au dezvoltat recent un sistem de scanare a creierului care poate identifica demenţa cu 15 ani înainte de apariţia primelor simptome.

‘’Detectarea precoce înseamnă terapie mai eficientă în prevenirea debutului bolii”, au declarat cercetătorii.

Oamenii de ştiinţă pot identifica şi măsura proteinele din creier care se acumulează în grupuri şi cauzează probleme de memorie asociate cu Alzheimer.

Este deja cunoscut faptul că aceste proteine, numite amiloide şi tau, se coagulează în formaţiuni periculoase cu cel puţin un deceniu înainte de apariţia simptomelor.

Echipa de cercetători de la University College din Londra (UCL) foloseşte tomografia de emisie pozitivă (PET) care scanează creierul pentru a localiza aceste formaţiuni nefavorabile. Scanările folosesc trasori radioactivi pentru a depista dimensiunea conglomeratelor formate. Dimensiunea acestor formaţiuni permite medicilor să înţeleagă cum progresează boala şi să se pregătească să gestioneze mai eficient debutul maladiei.

„Acesta este un moment foarte interesant. Există o fereastră de oportunitate, iar noua tehnologie ne permite să observăm primele semne ale bolii Alzheimer, mai devreme decât oricând înainte”, a declarat profesorul Nick Fox, de la Centrul de Cercetare a Demenţei a UCL

„Noi credem că amiloidele şi celulele tau se formează cu 10-15 ani înainte de a vedea primele semne ale bolii. Aceste lucruri se acumulează treptat. Această invenţie ne oferă oportunitatea de a acţiona mai rapid”, a declarat Nick Fox.

Cauza maladiei Alzheimer e, cel mai probabil, TRANSMISIBILĂ. Tot mai multe cercetări sugerează acest lucru – VIDEO